A Miniszterelnökség nem támogatja az ötletet. Az Országgyűlés elé kell vinni a kérdést.
Ahogy arról beszámoltunk, Dorosz Dávid klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes azt mondta, be fogják vezetni a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba, jelenleg azonban törvény tiltja, hogy személyautók esetében az önkormányzat díjat szedjen a közút használatáért, ezt csak az állam teheti meg.
A Miniszterelnökség Dorosz kijelentésére közleményben reagált, amelyben azt írták,
a kormány eddig sem támogatta, ezután sem támogatja a Demszky-korszakban bevállalt dugódíj bevezetését".
Hozzátették, amennyiben Karácsony Gergely főpolgármester ragaszkodik a dugódíj bevezetéséhez, azt elsőként a Fővárosi Közgyűlésben, majd annak állásfoglalása után a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában és az Országgyűlésben érdemes megvitatni.
Bár a kormány következetesen képviseli azt az álláspontot, hogy nem támogatja a dugódíj ötletét, az már Tarlós István főpolgármestersége idején is kilátásba került, az akkor készült Budapesti Mobilitási Tervben is szerepelt a 2025-ös bevezetése.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.