Igaz, hogy szerepel a Budapesti Mobilitási Tervben a dugódíj 2025-ös bevezetése, mondja a főpolgármester, de ez csak egy becslés. Előbb meg kell épülnie a szükséges infrastruktúrának.
Nem igaz, hogy bevezetik a dugódíjat, utalt Tarlós István az Index hírére a Magyar Hírlapban, annyi történt, hogy a dugódíj bevezetését tartalmazza a Budapesti Mobilitási Terv. Vagyis mégis csak jöhet a dugódíj, ha a bevezetéséhez szükséges fejlesztések megtörténnek: befejeződik a 3-as metró felújítása, további P+R parkolókat építenek. A dugódíj bevezetését jelenleg jogszabály tiltja.
Tarlós kijelentette, semmilyen konkrét döntés nem történt – a tervbe beírt 2025-ös bevezetési dátum pedig egy becslés. Ennek és a dugódíj bevezetésének azért kellett szerepelnie benne, mert ha elmaradt volna, az EU megbüntethette volna a várost, mert az még a 4-es metró építése előtt vállalta a dugódíj bevezetését az EU-s támogatáshoz.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.