Akik fennálló adósságukat nem rendezik, akár végrehajtás alá vonják jövedelmüket, ingó és ingatlan vagyonukat is.
Idén márciusban a vonatokon jegy nélkül vagy érvénytelen jeggyel utazók 10 millió forintnyi pótdíjat fizettek be. A pótdíjakból hasonló mértékű bevételt utoljára 2017 novemberében ért el a MÁV-START – írja a vasúttársaság közleményében. Nem a bliccelések aránya nőtt, hanem a beszedés hatékonysága javult – teszik hozzá.
Nem csak márciusban, hanem 2019 teljes első negyedévében is kimagaslóak voltak a pótdíjakból származó bevételek; januártól márciusig több mint 25 millió forint folyt be a vasúttársaság kasszájába. Ez összességében 12 százalékkal haladta meg a tavalyi azonos időszak szintén kimagasló értékeit.
Az eredmények javarészt annak köszönhetők, hogy a mindösszesen 10 fővel működő követelésbehajtási csoport a 2018-as kimagasló eredményekhez képest is fokozta a behajtás hatékonyságot.
A fizetési felszólításra nem reagáló, illetve a társasággal kötött fizetési megállapodást figyelmen kívül hagyók jogi eljárással néznek szembe, nincs lehetőség arra, hogy a bliccelők a vasúti büntetéseket minden következmény nélkül megússzák. Akik a vasút felé fennálló adósságukat nem rendezik, azoknak végső esetben végrehajtás alá vonják jövedelmüket, ingó és ingatlan vagyonukat, a jogi eljárás jelentős költségei pedig szintén az adóst terhelik, írják. Sőt, a rendszeres bliccelőket már a börtönbüntetés is fenyegeti.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.