A Szeged.hu közzétett egy látványtervet, amelyen állításuk szerint a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő tramtrain járműve szerepel, melyet a portál szerint Berlinben, az Innotrans kiállításon mutattak be. A gyártó Stadler azonban jelezte lapunknak, hogy a Szeged.hu információja téves.
Nyolc, plusz opcionálisan további négy vasútvillamost (tramtraint) rendelt a MÁV-Start a Stadlertől, ezek fognak ingázni Csongrád megye két megyei jogú városa között. Eddig nem jelent meg hivatalos látványterv a járművekről, de a Szeged.hu nemrég közzétett egy korábban készült látványtervet, mely az Innorail szakmai magazinban jelent meg, azt írták, hogy így fognak kinézni a szegedi járművek is.
A gyártó Stadler viszont cikkünk megjelenése után azt írta lapunknak, a Szeged.hu-n megjelent írással ellentétben nem mutatták be a berlini Innotranson a Szegedre szállítandó új járművüket. Egy látványterv ettől függetlenül persze most is létezik, ám mivel fejlesztés alatt álló projektről van szó, nem biztos, hogy a végeredmény is pont így fog kinézni:
A vasútvillamosok egyébként a várakozások szerint a Stadler Chemnitzben közlekedő járművéhez hasonlóak lesznek (ilyenek), és a látványterv ezen jármű MÁV-Start dizájnjával eléátott változatát ábrázolta. Így talán nem járunk messze az igazságtól, ha azt gondoljuk, hogy a csongrádi tramtrain a képen szereplőhöz hasonló lesz.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.