Gazdaság MTI / hvg.hu 2018. június. 15. 16:54

Így épül a hódmezővásárhelyi vasútvillamos – fotók

Jól halad a Lázár János szülővárosa és a csongrádi megyeszékhely közötti tramtrain vonal építése.

Épül a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tramtrain vonal. A két település között naponta ingázó 6-8 ezer embert kiszolgáló beruházás költsége jelenleg 73-75 milliárd forintnál jár – ebből mintegy 22 milliárd forintot uniós, 50 milliárdot hazai forrás fedez.

Ez az összeg tartalmazza Hódmezővásárhelyen egy 3,3 kilométeres egyvágányú városi villamosvonal kiépítését, amely a Népkert megállónál ágazik le a vasútvonalról, a Szeged–Békéscsaba-vasútvonal felújítását, az új járművek vételárát, illetve Szegeden a Rókus vasútállomás és az 1-es villamos végállomása közötti átkötést. A vasútvillamos innen a szegedi 1-es és 2-es villamosok pályáját használja majd a Nagyállomásig.

Vágányfeketető géplánc Hódmezővásárhely és Kopáncs között
MTI/Máthé Zoltán
A felszedett vasúti pálya Kopáncs állomáson
MTI/Máthé Zoltán
Készül az új pálya ágyazata Kopáncs közelében
MTI/Máthé Zoltán
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.