Ajánlják a villamost a metró helyett, de alig sűrítik. Elhozhatnák a pótlóbuszokat és a villamosokat is a Nyugatiig, mégsem teszik. Vitézy Dávid és a Közlekedő Tömeg szerint is kevés, amit a metró helyett kínál a közlekedési cég a hármas metró északi szakaszának felújítása idejére.
Társadalmi egyeztetést tart a BKK a 3-as metró pótlásának első üteméről. A felújítás miatt több mint egy évig a Lehel tér és Újpest-központ között le lesz zárva a legforgalmasabb metróvonal. Ez hosszú idő, rengeteg utas elszállítását kell megoldani, amire a metrópótló járatok nem lesznek elegendőek.
A BKK is ajánl egyéb közlekedési módokat, de a kapacitás megnövelésére, illetve a vonalak meghosszabbírására már nemigen telt a társaságtól – legalábbis a társadalmi egyeztetésen levő javaslat alapján. Ezt bírálja Vitézy Dávid volt BKK-vezér és a Közlekedő Tömeg szakmai szervezet is a Facebook-oldalán.
Van ott villamos, meg nem hosszabbítják, alig sűrítik
A 14-es villamos Káposztásmegyerről Újpesten és Angyalföldön át a Lehel térig közlekedik, ezzel a metró kieső szakaszának jelentős részén megfelelő alternatívát nyújthat. A BKK a most csak Rákospalota és Angyalföld Kocsiszín között közlekedő 12-es villamost is behozná a Lehel térig és kettő helyett háromkocsissá tenné.
A 14-es és 12-es villamost azonban a BKK nem kívánja annyival sűríteni, hogy a metró utasainak jó részét átvehesse - hívja fel a figyelmet a Közlekedő Tömeg. A szakmai szervezet szerint a pótlást tervező Főmterv is sokkal sűrűbb villamosközlekedést javasolt a BKK-nak, a Közlekedő Tömeg azonban ennél is gyakrabban járatná a szerelvényeket.
Vitézy Dávid Facebook-oldalán azt írja, a Margit híd lezárásakor sem volt kis mutatvány átnyomni a döntéshozókon és a BKV-n, hogy ideiglenes vágányokkal a szakaszosan lezárt hídon is járhat villamos a munkák ideje alatt. Miért nem lehetne a 14-es villamost is ideiglenes vágányokon elhozni a Nyugatiig – és így közvetlen kapcsolatot kapna a körúttal Újpest? – teszi fel a kérdést a volt vezérigazgató.
Több buszt meghosszabbíthatnának, nem teszik
Először is a metrópótlóknak el kellene érniük a Nyugatit – írja cikkében a Közlekedő Tömeg. Ennek hiányában a 4-6-os villamoshoz és a vonatokhoz haladók tömegei kényszerülnének egy megálló miatt plusz átszállásra.
A szakmai szervezet szerint más buszjáratokat is meg kellene hosszabbítani, összevonni, vagy sűríteni. Az ily módon megvariált rákospalotai hálózatból a 25E és a 225E új gyorsjáratként a Mexikói út helyett a Blaha Lujza térre hozná az utasokat, ezzel elkerülné a metrópótlókat. A 3-as metró alternatívájának most is alkalmas 20E-t és 30-ast is sűrítené az egyesület, valamint kiegészítenék a 220E és 30E gyorsjáratokkal, szintén a Keleti kényelmesebb elérése érdekében.
A szervezet azt is hozzáteszi: a kerékpár a legjobb metrópótló, azt is hiányolják a BKK-tól, hogy bringázásra, illetve a Bubi igénybevételére buzdítsa a kiesett metró helyett azt, aki megteheti.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.