Azt viszont nem tagadja a társaság, hogy leépítheti a veszteségesen működő büféket.
Cáfolja a MÁV-START, hogy csoportos leépítést tervezne. A társaság közleményében a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének szombati sztrájkfenyegetésére reagált. A VDSzSz szombaton azt közölte: a MÁV-START az előttük gondosan eltitkolt járatcsökkentések miatt csoportos létszámleépítésre készül.
„Az Utasellátó szervezetére vonatkozóan a munkáltató nem jelentett be csoportos létszámleépítési szándékot. A jelenlegi helyzet kialakulásához az vezetett, hogy a VDSZSZ felmondta a Kollektív Szerződés Utasellátóra vonatkozó Helyi Függelékét, ezzel megnehezítve az alapvetően is gazdaságossági problémákkal küzdő szervezeti egység helyzetét. A munkáltató a tárgyalásokat az új függelékre vonatkozóan megkezdte” – áll a MÁV-START reakciójában.
A gazdaságossági probléma alapja az, hogy az Utasellátó a 2016-os évet jelentős veszteséggel zárta. Emiatt a MÁV-START vezetése „folyamatosan vizsgálja a gazdaságos működtetésének lehetőségeit, melyhez a VDSZSZ konstruktív hozzáállására is szükség lenne”.
Vagyis az Utasellátó leépítését nem cáfolja a MÁV-START, ám azt ígéri a vezetőség, hogy valamennyi emiatt munka nélkül maradó dolgozónak más pozíciót, esetleg átképzést ajánlanak fel – erről 2017. március 13-án együttműködési megállapodást írtak alá, amelyhez a VDSzSz is csatlakozott.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.