Gazdaság hvg.hu 2017. január. 06. 09:44

Völgyhíd és alagutak is lennének az M0-s hátralévő szakaszain

Már előkészítés alatt van az M0-s teljes körré alakításához szükséges két hátralévő szakasz, de egyelőre nem tudni, mikor épülnek meg.

Az M0-s teljes körré kiegészítésén dolgozik a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a Napi.hu beszámolója szerint.

A lap a NIF honlapján olvasható lista alapján azt írja, jelenleg összesen harminc autópálya-építés előkészítésén dolgoznak, és többek között az Eger melletti M25-ös, a Pécstől a barcsi országhatárig tartó M60-as, a Vasvár és Zalaegerszeg közötti M9-es, Kecskemét és Nagykőrös közötti M8-as szakaszát készítik elő, de a budapesti körgyűrű, az M0-s sem marad ki a szórásból, amely a tervek szerint végre körbeérne.

Az M0-s a budai oldalon bővülne új szakasszal, ennek a tervezésén már dolgoznak. Az új 2x2 sávos út a fővárosból Szentendre és Visegrád felé tartó 11-es utat kötné össze a Solymáron és Pilisvörösváron keresztül haladó 10-es úttal, ez lenne a Megyeri híd meghosszabbítása Üröm és Pilisborosjenő, illetve Solymár felé.

Az összesen több mint 8 kilométeres útszakasz egy 2 és egy 3 kilométeres alagutat és két völgyhidat is magában foglalna majd. A NIF honlapja szerint a terv már megvalósíthatósági tanulmánnyal és környezetvédelmi engedéllyel is rendelkezik.

nif.hu

A lap azt írja, emellett már előkészítés alatt van az M0-s másik szakasza is, amellyel körbeérne a gyűrű: ez szintén egy 2x2 sávos szakasz lenne Solymártól Budakeszi érintésével az M0-s és az M1-es biatorbágyi kereszteződéséig. Az M0-s ezen utolsó szelete 18 kilométeres lenne, amelyben szintén lesz egy hosszú alagút, de a nyomváltozattól függően 5,5-10 kilométer hosszan.

Az építés költségei egyelőre nem ismertek, ahogy azt sem lehet tudni, hogy mikor kezdenék és fejeznék be a fejlesztéseket.

nif.hu
zöldhasú
Hirdetés