Az amerikaiak nagyra értékelik a francia gasztronómiát, imádják a bordeaux-i borokat és a kitűnő sajtokat. De a francia ipar termékei iránt mérsékelt az érdeklődés. Ezért számít most történelmi áttörésnek, hogy az USA szövetségi vasúti társasága, az Amtrak a francia Alstomtól rendelt meg 28 új szerelvényt, 2 milliárd dollárért.
Ekkora üzletet még sose kötött az Alstom az USA-ban. A 300 kilométeres sebességgel száguldó szuper expresszek Washington New York és Boston között közlekednek majd. Az Amtrak egyébként tárgyalásban áll az Alstommal a pálya felújításáról is, és a franciák ezen a téren is nyerésre állnak. A hír hallatára alaposan megugrott az Alstom részvények árfolyama. A francia cég tehát Amerikában lepipálta vetélytársait, a német Siemenst és a japán Mitsubishi Heavy Industries-t, továbbá a kanadai Bombardier-t, amellyel korábban együtt már szerelt össze Amerikában közlekedő szerelvényeket.
Az USA sokáig hezitált a szuper expressz hálózat kiépítésével, és inkább a közúti és légi közlekedést preferálta. De most már a nyugati partra is expressz vonalakat terveznek, 2030-ig elkészül a San Francisco-Los Angeles vonal. Az Alstom vadonatúj, „Avelia Liberty” nevet viselő szerelvényei „Made in USA” termékek lesznek, hiszen a New York állambeli Hornellben készülnek majd.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.