A Városligetben már folyik a Közlekedési Múzeum átépítése és bővítése, az épület mellett található hajókerék, valamint a múzeum tetején lévő repülőgép elvitelét azonban a helyszínre érkező Ligetvédők megakadályozták.
Június 8-án a múzeum előtt álló, Bivaly becenevű, 424-es gőzmozdony elvitelével kezdődött, és azóta is folyik a Közlekedési Múzeumban és mellette található kiállítási tárgyak elvitele. Tegnap reggel hétkor kezdték el bontani a múzeum melletti hajókereket, ami az elvitelét készíti elő. A Ligetvédők azonban ezt észrevették, és megakadályozták.
Csák Gergely, a Ligetvédők nevében a hvg.hu-nak azt mondta, a Városliget átépítésének a célja a nyereségszerzés, és nem a kultúra szolgálata, ezért feltett céljuk, hogy a Városliget beépítését, így a hozzá kapcsolódó Közlekedési Múzeum felújítását és bővítését is megakadályozzák. A múzeumot a föld alatt 9000 négyzetméterrel bővítik, ami Csák Gergely szerint több mint kétszerese az eredetileg tervezettnek. A Ligetvédők úgy tudják, a terület fölött nem nő majd fa, egy részét azonban befüvesítik
Hétfőn kijött a helyszínre Sághi Attila, a Városliget Zrt. műszaki igazgatója, távozásával a hajókerék bontása is abbamaradt. Ma viszont azt a repülőt kezdték szétszedni, amely a Közlekedési Múzeum elején van, de a civilek most is beavatkoztak. A Ligetvédők szerint a kiérkezett munkásoknak semmilyen bontási engedélyük nem volt, szerintük nem volt meg a kellő védőtávolság a parkoló autók és a bontási terület között sem, és a munkások semmilyen védőfelszerelést nem használtak. Az aktivisták felhívták a munkavédelmi hatóságot, hogy jöjjön ki, mire a bontók elmentek.
Az aktivisták a Hungexpo-területen is folyamatosan figyelnek, "bringás járőreik" és kutyasétáltató tagjaik is vannak. Ha bármi történik, riadóztatnak és a kiérkezőkkel együtt "civil ellenállást" tanúsítanak. Nem tervezik, hogy elmennek. Attól, hogy elvitesse őket, a Városliget Zrt.-t visszatartja, hogy a lépés népszerűtlen lenne.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.