Gazdaság hvg.hu 2016. május. 22. 14:23

A magyarok fele messziről kerülné a bankfiókokat

Online kiszolgálást, alacsony költségeket és átláthatóságot várnak el leginkább a magyarok a bankoktól, nem pedig a bürokratikus nyűgöt, amit a bankfiókok kínálnak ügyintézés címén – derült ki egy felmérésből. A válaszadók markáns véleménye alapján kiemelten fontos lenne itthon is, hogy a fiók felkeresése nélkül lehessen számlát nyitni és bankot váltani.

A modern online bankolástól a magyarok leginkább azt várják, hogy az online kiszolgálás alacsony költségekkel és nagy átláthatóságal párosuljon. Az utóbbihoz áttekinthető és érthető kimutatásokra, az összes élő és múltbeli szerződés elérhetőségére van szükség, emellett pénzügyi megtakarítási javaslatokat adó funkciókat is szeretnének a magyarok – derül ki a Bankmonitor.hu friss digitális banki felméréséből.

Bankmonitor

Az online banki szolgáltatások kiterjesztésére nagy igény is lenne, a felmérés szerint a válaszadók közel fele tartaná fontosnak, hogy teljesen online ügyintézéssel, a bankfiók felkeresése nélkül tudjon bankot váltani.

Bürökratikus nyűg vár a bankfiókokban

A magyar banki ügyfelek alacsony bankváltási hajlandóságára már többször felhívta a figyelmet az MNB is, hiszen ilyen környezetben a bankok kevésbé törekednek a legkedvezőbb árak kialakítására. "A jelenleg

Magyarországon tapasztalható alacsony bankváltási hajlandóság mögött részben bürokratikus gátló tényezők

állnak: a válaszadók 47 százaléka ma teljes mértékben az online ügyintézésű, bankfióki megjelenés nélküli számlanyitással ért egyet” – értékelte az eredményeket Sándorfi Balázs, a Bankmonitor.hu ügyvezetője.

A Németországban, Ausztriában, Svájcban és néhány közép-európai régiós országban is ma már létező gyakorlat hazai megvalósítását a válaszadók további 28 százaléka „inkább fontos”minősítéssel látta el, és csupán a megkérdezettek 25 százalékának semleges, vagy nem fontos a bankfiók felkeresése nélküli számlanyitás lehetősége.

Bankmonitor

Ha most kellene bankot választani, a válaszadók 40 százaléka számára valós alternatíva lenne egy olyan új pénzügyi szolgáltató, amely nem rendelkezik bankfiókkal, a teljes ügyfélkiszolgálást online és telefonos csatornán keresztül valósítja meg. A megkérdezettek 47 százaléka pedig csak olyan bankot választana, amelyik legalább egy fiókkal rendelkezik. Egy szűk, 13 százalékos kisebbség igényel még ma is kiterjedt fiókhálózatot.

Rakovszky Balázs, a T-Systems Magyarország Pénzintézetek üzletágának igazgatója a felmérés eredményeit a következőképpen értékelte: „Ha már a mai bankhasználók 40 százaléka is azt mondja, hogy fiók nélküli kiszolgálást is el tud képzelni, illetve azt preferálja, képzeljük el, milyen választ adna a következő generáció. Hiszen mi (X generáció) még abban a világban nőttünk fel, ahol mindent papíron intéztünk, kék tollal írtunk alá, és láttunk másolatokkal töltött dossziékat. Sokan már felültünk a digitalizáció hullámára és rengeteg napi ügyünket digitálisan intézzük, de mi azért még digitális bevándorlók vagyunk. Képzeljük el, milyen választ fog ugyanerre a kérdésre adni néhány év múlva a következő generáció digitális bennszülöttje.”

Már nem a készpénz a király!

Digitális banki ügyfélként is jelentős értéket tulajdonítanak a megkérdezettek a bankok pénzügyi tanácsadásának. A válaszadók 28 százaléka „teljes mértékben”, 40 százaléka „inkább fontosnak” tartja ezt a szolgáltatást.

Bankmonitor

Ha mindenhol elfogadnák a bankkártyás és/vagy mobilfizetés lehetőségét, a válaszadók 42 százaléka számára elfogadható lenne, hogy egyáltalán ne tartson készpénzt magánál. További 49 százalék számára kismértékű készpénztartás elengedhetetlen. Mindössze 9 százalék azok aránya, akik főként vagy kizárólag készpénzzel fizetnének abban az esetben is, ha mindenhol rendelkezésre állna a kártyás/mobilos fizetés lehetősége.

Bankmonitor

Rakovszky Balázs szerint ma a bankoknak a jelen generációt kell kiszolgálniuk egy hibrid fióki és digitális üzleti modellel, és fokozatosan felkészülni a következő időszakra. A bankok digitális átalakulásának része lehet a fiókok digitáliseszköz-ellátása: például új generációs ügyfélhívókkal, amelyek bankkártya-leolvasással ismerik fel az ügyfelet, vagy hitelesített dokumentum készítésére és tárolására is alkalmas, hitelesített biometrikus aláírással.

* * * Már teljesen ingyenes bankszámlák is elérhetőek

Sokan fizetnek éves szinten több tízezer forintot csak azért, mert van saját bankszámlájuk. Azonban léteznek már teljesen ingyenes számlacsomagok is! A Bankmonitor bankszámla kalkulátora – a bankolási szokásai alapján - mindenkinek személyre szabottan megmutatja az elérhető legkedvezőbb ajánlatokat.

zöldhasú
Hirdetés