25 kilométeren, 13 állomást érintve nem működtek több órán át a sorompók a másfél hete átadott, 44 milliárdból felújított Budapest–Esztergom vasútvonalon, a szerelvények 20-50 percet késtek.
Nem megy gördülékenyen a közlekedés az augusztus 19-én átadott, felújított Budapest–Esztergom vasútvonalon. Ma indultak el, délelőtt fél 10-kor már le is álltak a frissen átadott esztergomi vasútvonalon a sorompók nagyon hosszú szakaszon, ezért 50 perces késés és kimaradó vonatok is nehezítették az itt közlekedők dolgát. A forgalom 13:10-re helyreállt a Mávinform közleménye szerint. A közlemény szerint Angyalföld és Piliscsaba között (ez 13 állomást, 25 kilométeres szakaszt jelent) a sorompók műszaki meghibásodás miatt csak fokozott biztonsági előírások megtartásával közlekedtek a szerelvények, ezért megnövekedett azok menetideje, 20-50 perc késéssel közlekedtek. Egy nappal korábban a szeptember 1-jei iskolakezdésnél.
Mint ahogyan beszámoltunk róla, a múlt héten még jelzőőr irányította a forgalmat a 10-es út és az esztergomi vasútvonal kereszteződésében, táblával adva tilos jelzést az autóval közlekedőknek. Az akkori információink szerint a biztonsági berendezések szeptember 1-jén kezdenek működni. Egy másik állomáson, Ürömnél is abszurd helyzetet találtunk, az állomás autóval lényegében megközelíthetetlen volt, gyalog meg szinte értelmetlen volt odamenni. A vonalat 3 év alatt újították fel 44 milliárd forintból, alig pár perccel rövidül a menetidő – már amikor nincs késés.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.