Újraindulhat a MÁV teherfuvarozó cégének eladása után kezdett nyomozás, amely azt firtatta, vajon az osztrák vevő által fizetett sikerdíjból landolt-e valamennyi magyar politikusoknál.
Négy ügyésznek tört bele a bicskája Ausztriában a magyar vasúttársaság teherfuvarozó cége, a MÁV Cargo privatizációja körüli korrupciós gyanú bizonyításába, hat év után mégis per lesz Bécsben az értékesítés „mellékkörülményei” miatt. Az osztrák gazdasági és korrupciós ügyészség ugyanis lezárta 28 oldalas vádiratát, amelyre állítólag már az igazságügyi minisztérium is rábólintott.
Az ügyészség bizonyítottnak látja, hogy a 2008. január 2-án aláírt, 407 millió eurós (akkori árfolyamon 102 milliárd forintos) adásvételi szerződés összehozásához túl magas sikerdíjat fizetett ki a vevő, az osztrák államvasutak (ÖBB) leánycége, a Rail Cargo Austria. Ráadásul az ismeretlennek mondott lobbista a 6,6 millió euróért nem nyújtott megfelelő ellenszolgáltatást. Messzebbre jutottak tehát, mint a magyar hatóságok, amelyeket ugyancsak foglalkoztatott a sikerdíj címzettje, a lobbilistán nem szereplő, budapesti bejegyzésű Geuronet Bt.
A korrupciógyanús ügy magyar szálairól a HVG e heti számában olvashatnak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.