Beadta a Boeing az amerikai légügyi hatóságnak (Federal Aviation Administration - FAA) a kérelmet, hogy tesztrepülésen vizsgálhassa a 787 Dreamliner típus akkumulátorát. Korábban azért vonták ki a forgalomból valamennyi ilyen típusú repülőgépet, mert több esetben is leégtek az akkumulátorai.
Az FAA szóvivője megerősítette, hogy vizsgálják a Boeing kérelmét. Szakértők szerint azonban a tesztrepülés csak annak jele, hogy a repülőgépgyártó még nem talál megoldást az öt hete tartó problémára. A Dow Jones hírügynökségnek nyilatkozó szakemberek szerint ugyanis a tesztrepülések csak előidézhetik azokat a körülményeket, amelyek megmagyarázhatják a hiba kialakulásának okait.
A szakemberek egyben rámutattak: szokatlanok az ilyen tesztrepülések azt követően, hogy egy járműtípus már korábban megkapta az FAA típusengedélyét.
Így egyáltalán nem várható, hogy hamar újra közlekedhet a - Boeing szándékai szerint a légiforgalmat forradalmasító, nagyrészt kompozit anyagokból készült - 787 Dreamliner. Az ügyet jól ismerő források szerint akár több hétig is eltarthatnak még a tesztek.
A Boeing azonban negyedéves pénzügyi jelentésének közzétételekor hangsúlyozta: nem várható jelentős profitkiesés a hibák miatt. Az európai légitársaságok közül egyedül a lengyel LOT vett már át 787-est. Az első példányát épp a típus letiltása előtt egy hónappal, december közepén helyezte forgalomba.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.