Homályos hátterű törzsvásárlói szervezet
A pontgyűjtő vevőket meggazdagodással, termékpartnereit reklámköltségeik megspórolásával próbálja magához édesgetni a ScienNet. Az egyik leghomályosabb hátterű törzsvásárlói szervezetről a csütörtöki HVG ír.
Aki Magyarország legforgalmasabb útján, az M1–M7-es közös szakaszán autózik, a hajdani Osztyapenko-szobor és a BAH csomópont közt legalább három kengurudroidos óriáshirdetést lát. Közben jó eséllyel találkozik egy-két, „gazdagodjon költekezéséből” feliratú autóval is: a 2006 óta működő ScienNet (SN) marketing gépezete a hajdani ingatlan-szövetkezeteket vagy a 2007 tavaszán bedőlt Il Ferro autóreklámcéget idéző aktivitással ipari fokozatra kapcsolt.
Akit a hirdetések egy kicsit is elgondolkodtatnának, annak érdemes vigyáznia, hogy gondolja végig a mesésnek látszó konstrukció előnyeit és kockázatait. Első látásra egy multi level marketing (mlm) konstrukcióhoz hívják „törzsvásárlónak”, ám egy fillért sem kell fizetnie, viszont vásárlási kedvezményt kap egy sor termelőtől, szolgáltatótól. A rendszer e szerint az eladói oldal által önként adott árkedvezmények – gyakorlatilag átengedett nyereség – felosztására épül, a vásárlások után járó százalékos kedvezményt az SN kapja meg, majd részben elosztja a boltokban a teljes összeget fizető tagok közt. A törzsvásárlók nem csak a saját költéseik után kaphatnak vissza pénzt, hanem a maguk alá szervezett újabb tagok beszerzéseihez adott árengedmény egy része is őket gazdagíthatja.
Csakhogy aki szervezetet akar maga alá építeni, annak vagy közvetlenül kell újabb törzsvásárlókat hoznia, akiknek ő az ajánlójuk, vagy úgynevezett reklámrészesedést vehet magának, amivel tovább gyarapíthatja az alatta épülő vásárlói szervezetet.
A teljes cikk a friss HVG-ben olvasható.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.