A MÁV-START forgalomba állította a 30 Flirt motorvonatot
A Stadler cég a vállalt határidőre leszállította a 30 Flirt motorvonatot, amelyeket a MÁV és a MÁV-START folyamatosan állított forgalomba – mondta Kozák Tamás, a MÁV-START vezérigazgatója szerdán az utolsóként megérkezett vonat forgalomba állítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón.
Kozák Tamás elmondta, hogy az elővárosi forgalomfejlesztés részeként a MÁV 23 Desiro, 30 Flirt, 10 Talent motorvonatot állított már forgalomba, és középtávon további nagyobb befogadóképességű, köztük hatrészes, illetve emeletes vonatok beszerzését is tervezi.
A MÁV-START vezérigazgatója közölte azt is, hogy lehívták az újabb 30 Flirt jármű szállítására szóló opciót. A járműveket a Stadler cég 2009 február és 2010 középe között szállítja le a MÁV-START-nak.
© hvg.hu |
A Magyar Államvasutak (MÁV) Zrt. és a Stadler Rail Group között létrejött, 30 darab villamos motorvonat szállítására vonatkozó szerződést 2006-ban írták alá. Az első motorvonatok leszállításával egy időben megkezdte működését a Stadler pusztaszabolcsi bázisa is, amely a magyar vasútvonalakon közlekedő Flirt vonatok karbantartását látja el.
Az első 30 Flirt motorvonat finanszírozására 2006 márciusában kötött hitelszerződést a MÁV a Calyon-CIB-MFB banki konzorciummal. A hitelszerződés összege 144,6 millió euró. Az első FLIRT vonatokat a MÁV a Budapest-Győr, a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Pusztaszabolcs vasútvonalakon folyamatosan állította forgalomba.
A Flirt maximális sebessége 160 kilométer óránként. A jármű fékezési technikájával jelentős villamos energia takarítható meg azáltal, hogy fékezéskor a felhalmozott mozgási energiát villamos energiává alakítva, szinte teljes egészében visszatáplálja a felső vezetékbe.
A második 30 Flirt motorvonatot a Raiffeisen Bank finanszírozza. A pénzintézet összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít a MÁV-nak, amely egy korábbi vételi lehetőséggel élve vásárolja meg a szerelvényeket a svájci Stadlertől.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.