Ismét a Stadler nyerte a motorvonat tendert
A MÁV Rt. ismét a svájci Stadler céget hirdette ki nyertesnek a 30+30 elővárosi motorvonat beszerzési és karbantartási tenderén - közölte a vasúttársaság.
A Bombardier jogszerűtlennek tartja a döntést, és ismét a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDB) fordul - közölte Dian József, MÁV-Bombardier Kft. ügyvezető igazgatója. A MÁV Rt. közleményben közölte, hogy döntésében ragaszkodott a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) július 4-i határozatában foglaltakhoz.
A közlemény szerint a vasúttársaság igazgatósága augusztus 3-án döntött arról, hogy a Bombardier ajánlata érvénytelen, s ennek megfelelően nyilvánította Stadlert a pályázat nyertesének. A MÁV közölte: a Bombardier szerint sem fedezik a szükséges költségeket a korábban is megadott és ismét benyújtott 2,5 forint/férőhely/év áreleme. Az összköltségét tekintve a Bombardier ajánlata 13 milliárd forinttal drágább, mint a Stadleré.
A MÁV Rt. úgy ítélte meg, hogy eleget tett a KDB július 4-i határozatában foglaltaknak, mindkét pályázónak lehetővé tette a valós részárelemek újbóli meghatározását.
A Stadler nem kívánt élni a MÁV Rt. által felajánlott lehetőséggel, megismételte 2005. május 23-án benyújtott ajánlatában foglaltakat, és egyben rögzítette, hogy mostani ajánlata azért nem tekinthető ajánlatnak, mivel álláspontja szerint a korábban benyújtott az egyetlen érvényes ajánlat. Az érvénytelenítés indokaként a MÁV Rt. azt jelölte meg, hogy a Bombardier a MÁV Rt. felhívásának, illetve a KDB határozatában foglalt kötelezettségének nem tett eleget.
A MÁV utal arra, hogy a pályázati felhívás és a KDB határozata kötelezővé tette, hogy ajánlati árának kötöttsége mellett kell megadni a karbantartási költségre, a járműtisztítás kiszerelési költségre és az egyéb költségekre vonatkozó rész valós árelemeket. A MÁV szerint a nem valós árelemek változatlan megadásával a Bombardier - a KDB határozatában foglaltak szerint – jogsértő helyzetet idéz elő, mely ajánlat értékelése jogszerűen nem valósítható meg.
A közölte, hogy a Bombardier a kísérőlevelében elismerte, hogy várható költségei meghaladják az általa ajánlott karbantartási árat, ezért igénybe kell vennie anyavállalatának támogatását.
A MÁV szerint azáltal, hogy a Bombardier a kísérőlevelében elismerte, hogy a megadott összkarbantartási díj nem nyújt fedezetet a karbantartási költségekre, megcáfolta korábbi állítását, mely szerint az összkarbantartási díj fedezet nyújt a teljes műszaki tartalom megvalósítására. Ezzel bebizonyosodott, hogy a Bombardier ajánlata nem csupán részelemeiben, de összkarbantartási díj tekintetében sem nyújt fedezetet a műszaki tartalom megvalósítására és költségeire.
A MÁV harmadszor hirdetett eredményt a 2004-ben kiírt közbeszerzési eljáráson, az eddigi eredményeket a KDB érvénytelenítette, viszont a Közbeszerzések Tanácsa több tagja jogorvoslati eljárást kezdeményezett hivatalból a legutóbbi, július 4-i döntés ellen, s ez ügyben a KDB-nek augusztus 14-éig kell határozatot hoznia. A tenderben a MÁV az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében kíván korszerű járműveket beszerezni, s korábban abban reménykedtek, hogy az első új vonatokat 2006 tavaszán megjelenhetnek a vonalakon.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.