A MÁV a Bombardiertől és a Stadlertől is ajánlatot vár
A MÁV Rt. a közbeszerzési törvény illetve az esélyegyenlőség érvényesülése érdekében mindkét pályázót felkérte a döntőbizottság határozatában rögzítetteknek megfelelő ajánlattételre. A vasúttársaság közleménye szerint a MÁV Rt. beadta a Fővárosi Bíróságra a közbeszerzési döntőbizottság határozatának felülvizsgálatát kérő keresetet.
A közbeszerzési törvény alapelveinek érvényesülése érdekében mindkét pályázónak - azaz a Bombardiernek és a Stadlernek - egyaránt lehetőséget kívánnak biztosítani, hogy a közbeszerzési döntőbizottság határozatában foglaltak alapján tegyen ajánlatot. Ezért hivatalosan is felkérték a pályázókat ajánlattételre, azonos feltételek mellett. A beadási határidő 2005. augusztus 1-e, az ajánlatok értékelését követő eredményhirdetés 2005. augusztus 5-ére várható.
A MÁV Rt. közleményében emlékeztet arra, hogy a 30+30 elővárosi motorvonat beszerzésére és karbantartására kiírt közbeszerzési pályázat lefolytatásának több mint egy éves időtartama alatt mindvégig a pályázók közötti versenyhelyzet megteremtésére törekedett. A kialakult szituáció révén a tender induló ajánlataihoz képest az utolsó beadott ajánlatok mintegy 40 milliárd forintos költségcsökkentést eredményeztek az adófizetők pénzéből.
A döntőbizottság döntése értelmében, a továbbiakban a motorvonat tenderen a két pályázó a korábban megadott végső árral szerepel, annak csak részelemei változhatnak, a bírálat során már nem úgy vetődik fel a kérdés, hogy melyik pályázó ajánlata olcsóbb, hanem, hogy a verseny tisztasága, a pályázók esélyegyenlőségének biztosítása a tender során mindkét pályázó esetében biztosított-e - közölte a MÁV.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.