„Új év, új mélységek” – így kommentálta a Google egyik vezetője azt, hogy a rivális Microsoft a felhasználók megtévesztésével próbálja a Bing felé terelni a felhasználókat.
A keresőmotorok piaca nem mondható túl izgalmasnak: a Stacounter legutóbbi adatai szerint a Google elképesztő, 89,74 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak. Ebben a versenyben azonban az ezüstérem sem csillog túl fényesen: a második helyen lévő Bing ugyanis csupán 3,97 százalékon áll.
Érthető tehát, hogy a Bing mögött álló Microsoft szeretné egy kicsit feltornázni a kereső számait. Az MI-láz hajnalán például az elsők között kezdték telepakolni mesterségesintelligencia-funkciókkal a Binget; ez volt az MI-asszisztens első neve is (ma ez már Copilot).
Az áttörést azonban ez sem hozta el, a Google előnye érdemben nem változott, és úgy tűnik, hogy a Microsoft megkérdőjelezhető módszerekkel is próbálkozik – például a felhasználók megvezetésével. Sokan ugyanis csak arra használják a Binget, hogy rákeressenek a Google-re.
Őket célozza a cég trollkodása: ha beírja a Bingbe, hogy Google, a találati oldal tetején, minden más felett megjelenik egy keresőmező, olyan illusztrációval, amilyenhez hasonlót a piacvezető kereső szokott alkalmazni – ez a Google Doodle.
A dologra a Windows Latest figyelt fel, és tapasztalataink szerint Magyarországon is alkalmazza a Microsoft a trükköt. A felhasználó azt hiheti, a Google-re rákeresve tényleg a piacvezető keresőmotor nyílt meg előtte, de nem: ha rákeres valamire az oldal tetején lévő mezőben, valójában a Binget használja.
A hasonlóság miatt könnyű bedőlni a trükknek, emiatt pedig minimum vitatható a Microsoft módszere.
Ugyan a hírek szerint csak akkor történik ez, ha a felhasználó nincs bejelentkezve a Microsoft-fiókjába, de egyszer belépett állapotban is elő tudtuk idézni, így bármikor előjöhet a csalárd Bing. A Microsoft nem kommunikált semmit ezzel kapcsolatban, és ez valószínűleg így is marad.
A Google Chrome-részlegének vezetője, Parisa Tabriz úgy kommentálta a dolgot az X-en, hogy „az utánzás a hízelgés legőszintébb formája”, ám a Microsoft lépése csak egy újabb módszer a felhasználók összezavarására. „Új év, új mélységek, Microsoft” – zárta gondolatait.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.