Egyre több joghurt fogy, 28 milliárd forintot költöttünk
Jelentősen növekszik a joghurt-fogyasztás Magyarországon. A natúr joghurt kiskereskedelmi forgalma mennyiségben 8 százalékkal, a gyümölcsjoghurté pedig 5 százalékkal nőtt 2005 november és 2006 októbere között, az előző év hasonló időszakhoz képest - derül ki az ACNielsen felméréséből.
Gyümölcsjoghurtból a 400 négyzetméternél nagyobb csatornákra jut a forgalom 64 százaléka, a szóban forgó időszakban. A tendencia növekedést mutat, ugyanakkor 3 százalékponttal csökkent a 200 négyzetméteres vagy annál kisebb boltok piaci részesedése.
Az árak kis mértékben hullámzanak. Egy kiló gyümölcsjoghurt átlagosan 459 forintba került 2004 szeptember-októberben, a következő év hasonló időszakában 444, a tavalyi hasonló periódusban pedig 487 forintba.
A kereskedelmi márkák nem jellemzők ebben a kategóriában, 11 százalék jutott rájuk az eladásokból tavaly szeptember-októberben; mindössze 1 százalékponttal több, mint az előző hasonló periódusban. A natúr joghurt kiskereskedelmi forgalmában még nagyobb, 72 százalékos a 400 négyzetmétert meghaladó modern bolttípusok részaránya, 2005 november-2006 októberben.
A fogyasztói árak növekedtek a legutóbbi időszakban. A 2004 szeptember-októberi kilónkénti 398 forintos fogyasztói árat egy év múlva 405, a tavalyi hasonló periódusban pedig 454 forint követte. Itt a kereskedelmi márkák nagyobb szerepet játszanak: 15 százalék jutott rájuk a forgalomból tavaly szeptember-októberben, míg egy és két évvel korábban egyaránt 17-17 százalék.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.