2005. január. 10. 15:29 MTI Utolsó frissítés: 2005. január. 10. 15:57 Média

Harmincmilliós bírság a joghurtok miatt

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa tárgyaláson kívül hozott határozatában, a fogyasztók megtévesztése miatt 30 millió forintra bírságolta a Zott Hungária Kft-t.

A GVH közleménye szerint a vállalkozás 2002 júliusától forgalmazta a "Jogobella" joghurtot, illetve ekkortól hozta forgalomba a növényi zsír felhasználásával készült "Jogobella" joghurt alapú gyümölcsdesszert elnevezésű termék különböző változatait is.

A gyártó e két termékcsoportot 2002-től 2004-ig azonos megnevezéssel, azonos grafikai elemeket tartalmazó csomagolásban hozta forgalomba, s ez a magatartás a versenytanács szerint alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére.

A versenytanács megállapította: a vállalkozás 2003-2004-ben akkor is megtévesztette a fogyasztókat, amikor a "Jogobella" termékek joghurt jellegét hangsúlyozó televíziós reklámok nem adtak tájékoztatást arról, hogy azonos csomagolásban különböző termékek, joghurtok és joghurtnak nem minősülő joghurt alapú gyümölcsdesszertek kerülnek forgalmazásra.

A televíziós reklám azt az üzenetet közvetítette a fogyasztóknak, hogy a márkanév alatt, a reklámokból is ismert csomagolásban joghurtot vásárolhatnak. A bírság összegének megállapításakor a versenytanács tekintettel volt arra is, hogy két másik hasonló, a fogyasztók megtévesztésével kapcsolatos ügyben 2003-2004-ben már elmarasztalta a társaságot.