Sok kisautó olcsóbb nálunk adó nélkül
Az Európai Unió 25 tagállamának árait összehasonlítva nagyon sok kisautó Magyarországon a legolcsóbb, legalábbis az Európai Bizottság legfrissebb összesítése szerint, amelyet hétfőn adtak ki Brüsszelben. Ám tudni kell, hogy az adatsorban az árak adók nélkül szerepelnek, vagyis a vásárlók számára nem minden esetben igazolódik ez az állítás.
A statisztika szerint a Fiat Punto, a Nissan Micra, a Renault Twingo, a Peugeot 206-os és a Suzuki Ignis adózatlan ára Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unióban, míg a Citroen C2, a Citroen C3 és a Renault Clio esetében a második, a Volkswagen Polonál pedig a harmadik helyen áll Magyarország az olcsóságot tekintve.
Minden gépkocsitípust összesítve az EU legolcsóbb országa Dánia, a legdrágább Németország. Németország a számításba vett 89 modell közül 34 esetében az euróövezet legdrágább országának számít, és 20 modell esetében a német árak legalább 20 százalékkal magasabbak, mint abban az euróövezeti tagországban, ahol ugyanazt a gépkocsitípust a legolcsóbban lehet megkapni.
Bár az EU-bizottság adatai szerint a gépkocsiárak között van konvergencia, azaz a különbségek csökkennek, a leginkább keresett, legnépszerűbb kocsik árai között időnként még mindig 30 százalékos különbség is lehet, attól függően, hogy melyik országban veszik azt. A Fiat Punto adó nélküli ára például Magyarországon 7518 euró a statisztika szerint, a legdrágább országban, Németországban viszont 9948 euró - míg például a Volvo S80-as áránál majdnem 10 ezer euró a különbség a legolcsóbb Nagy-Britannia (átszámítva 24 725 euró) és a legdrágább Málta (átszámítva 34 473 euró) között.
Egyes modelleknél az árkülönbségek még mindig jelentősek, és a fogyasztónak érdemes megnézni a konkurenciát, mert külföldön vásárolva még mindig nagyon jó üzleteket lehet kötnió - mondta az EU-bizottság versenyügyi biztosa, Neelie Kroes.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.