Autópiac: gyenge első félév, erős június Európában
Az EU 23 tagországában, valamint Norvégiában, Svájcban és Izlandon 1 545 879 millió új személyautó kapott rendszámot júniusban, 4,5 százalékkal több, mint tavaly júniusban.
Az európai autógyártók szövetségében (ACEA) szerint a legjobb a német, a francia és a spanyol piac volt, és 18 százalékkal javult Olaszország is.
Júniusban ismét a BMW és a dél-koreai Kia volt messze a piacvezető, és a Volkswagen is feljött: a legnagyobb európai autógyár, eladásai 8,1 százalékos szaporításával, 19 százalékosra növelte a piaci részesedését az egy évvel korábbi 18,4 százalékról.
A BMW 21,8 százalékkal növelte eladásait, piaci részesedése 5,2 százalékra emelkedett 4,4 százalékról. A Kia 51,6 százalékkal több kocsit adott el Európában, mint tavaly júniusban, a piaci részesedése 1,7 százalékra nőtt 1,2 százalékról.
A FIAT eladásai 4 százalékkal csökkentek, piaci rése 6,3 százalékra fogyatkozott 6,8 százalékról.
Az EU 15 régi tagországában, valamint Norvégiában Svájcban és Izlandon ugyancsak 4,5 százalékkal több új autót adtak el júniusban, mint egy évvel azelőtt. Az egész első félévben 7,81 millió új kocsit értékesítettek ezekben az országokban 0,3 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi első félévben.
Az új EU-tagokkal együtt – Máltát és Ciprust leszámítva – 1,1 százalékkal csökkent az új autók eladása az első félévben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.