Egy magyar márka "hazatér", egy másik külföldre indul
A francia tulajdonos kiszállása után a magyar vezetők kezébe került a Szobi Szörp Rt. 90 százaléka. Egy másik régi magyar márka, a Tisza Cipő pedig a német piacot készül meghódítani.
Nosztalgiázzon velünk egy Bambi mellett! |
Frutti cukorka, Diana sósborszesz, Mambó magnó, Pitralon arcszesz, Tuto lakat – emlékszik még a régmúlt már-káira? Ha igen, kattintson és emlékezzen velünk, ha nem, ismerje meg őket! A HVG néhány éve megjelent kiskönyve – mely mostantól az interneten is elérhető - a márkák történetének végigkí-sérésével próbálja – a teljesség igénye nélkül – feltérképezni a hazai gazdaság-fejlődés utóbbi évszázadát, a tárgyiasult emlé-kek, illetve a hozzájuk kötődő jelentések tükrében. A régi magyar márkák tör-ténetét bemutató mellékle-tünket megtalálja itt |
A 38 éves, 15 éve privatizált társaságot a vezetők kiegyensúlyozott anyagi helyzetben vették át. A cég tavaly 4,8 milliárd forint árbevételt ért el, adózott nyeresége az ez év elejére áthúzódó tételek beszámításával 300 millió körül alakul. A termelésből 25 százalékot tesz ki a szörpgyártás (ebben itthon piacvezető), 75 százalékot pedig a gyümölcslevek (e téren a Sió Eckes és a Rauch után a harmadik).
Piaci részesedését növelné egy másik magyar márka - ezúttal a német piacon. Hamarosan ugyanis az ottani üzletek polcain is megjelennek a Tisza sportcipők – idézi a Világgazdaság Vidák Lászlót, a márkajogokkal rendelkező Clash Kft. ügyvezető igazgatóját.
A cég disztribútori megállapodást kötött egy német céggel, amely az egész ország területén teríti majd a Tisza logót viselő termékeket. A nemrég zárult berlini Bread & Butter kiállításon önálló standdal megjelenő márka termékeinek más ausztriai, nagy-britanniai és olaszországi forgalmazásáról is tárgyaltak, ám konkrét üzletkötésről egyelőre korai beszélni.
Idehaza bővíteni fogják bolthálózatukat, amely most az Astoriánál lévő üzlet mellett egy zalaegerszegi és szombathelyi egységből, valamint a napokban nyílt győriből áll. Következő üzletük a Westend bevásárlóközpontban nyílik áprilisban, és szó van egy másik fővárosi üzlet megnyitásáról is.
Magyarországon a legismertebb márkák többésge tradicionális, hungaricumnak számító márka. Idén a Herendi és a Tokaji helyét a Boci csoki és a Pilóta keksz vette át a magyaroknál - derült ki a Népszabadság által bemutatott Márkaméterből.
A legerősebb márkák listájának első helyén a Magyarország név, mint áruvédjegy áll - írja a lap. Az első húszból tíz magyar, a listavezetők közül kikerült kilenc között viszont öt hazai márkanév van, köztük a legnevesebb porcelánok, a Herendi, a Zsolnay és a Hollóházi. A legmegbecsültebb márkák kategóriáját ugyanakkor öt éve így is a porcelánok vezetik - megelőzve a leveskockákat és az idén előretört szárazelemeket.
A legismertebb márkanevek között Magyarország mögött ott a Vénusz étolaj, a Magyar Posta, az ötös lottó, a Coca-Cola, a trappista, a forint, a Tesco, a háztartási keksz, a Rama és a Túró Rudiként ismert Pöttyös.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.