2005. március. 09. 13:03 MTI Utolsó frissítés: 2005. március. 09. 13:07 Gazdaság

Gazdát cserél egy régi magyar márka

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa tárgyaláson kívül hozott határozatában engedélyezte, hogy a Henkel Magyarország Kft. megvásárolja az Unilever Magyarország Kft. Biopon Üzletágát.

A közlemény szerint a tranzakcióval gyáregységek és termelési eszközök nem, csak a Biopon márkanévhez kapcsolódó gyártási és technikai ismeretek, bejegyzett védjegyek, marketing anyagok, vevői megrendelések, cégérték és egyéb szellemi termékek kerülnek a Henkel Magyarország Kft. tulajdonába.

Az ügylet révén a Henkel Magyarország Kft. részesedése a mosószerek piacán az eddigi, 30 százalékot kis mértékben meghaladó mértékről 40 százalék fölé emelkedik, a piac jellegében azonban nem következik be érdemi változás, azon továbbra is két kiemelkedő részesedésű vállalkozás (a Henkel és a Procter and Gamble) lesz jelen a GVH szerint.

Az összefonódás folytán a Henkel Kft. átveszi a piacvezető helyet a Procter and Gamble Kft.-től, a két cég piaci részesedése között azonban nem alakul ki olyan különbség, amely a Henkelt egyedüli gazdasági erőfölényes helyzetbe hozná.

A Versenytanács kizárta annak a veszélyét, hogy a mosószerpiac két meghatározó szereplője úgynevezett közös erőfölényes helyzetbe kerülne, mert a mosószerek túlnyomó többsége az erős nemzetközi háttérrel rendelkező hiper- és szupermarketeken valamint egyéb üzletláncokon keresztül jut el a végső fogyasztókhoz. Ezek a vállalkozások a hozzájuk kapcsolódó külföldi vállalkozásokon keresztül az általánosnál kedvezőbb feltételek mellett képesek behozni Magyarországra az árukat.

Az Unilever Magyarország Kft. a Biopon Üzletágba tartozó termékeket Romániában gyártotta, ezért a jelen összefonódás mellett szól azon érv is, hogy a tradicionális magyar Biopon mosószercsaládot a Henkel Magyarország Kft. magyar gyáraiban kívánja előállítani - olvasható a GVH közleményében.

zöldhasú
Hirdetés