Virslit és pezsgőt a bendőbe!
A Gfk Hungaria felmérései évek óta ugyanazt a tendenciát mutatják: a decemberi ünnepek idején vásárolja meg a lakosság az egész esztendőben elfogyasztott pezsgőmennyiségnek valamivel több mint a felét, a virslifogyasztás pedig egy átlagos hónaphoz képest akár meg is duplázódhat ilyenkor. Ebben az időszakban mindkét termékkategória forgalmában növekszik a hipermarketek súlya, míg a diszkontok szerepe csökken.
© sxc.hu |
Az otthoni fogyasztásra vásárolt pezsgőféleségeknek továbbra is több mint 80 százaléka édes,bár a száraz pezsgők és a habzóborok volumene is számottevően nőtt 2006-ban.
A múlt év utolsó hónapjában a hipermarketek részesedése a pezsgőforgalomból 38 százalékra emelkedett, míg a diszkontoké 23 százalékra esett vissza.
Az év végi vásárlásokról elmondható, hogy a hipermarketek pezsgőforgalmának akár 60 százaléka is származhat a decemberi beszerzésekből, addig a diszkontokban ez az arány mindössze 40 százalékot ér el.
A pezsgő literenkénti átlagára 582 forint volt 2006 decemberében. A diszkontokban egész évben ezen az áron kínálták e nemes italt. Míg a hipermarketek az év többi részében magasabb – 587 forintos – fogyasztói árakkal dolgoztak.
Az év utolsó hónapjában egy átlagos hónaphoz képest akár 70-100 százalékkal is több virslit vásárolnak a fogyasztók.
A virslit leggyakrabban a hipermarketekben és diszkontokban szerzik be a vásárlók. A pezsgőkhöz hasonlóan, azonban, ha a decembert összevetjük az év többi részével, kiderül, hogy míg decemberben a hipermarket, mint beszerzési hely, jelentősége növekszik, addig a diszkontoké csökken. Amíg a januártól novemberig tartó időszakban minden negyedik virslit valamely diszkontüzletben vásárolják meg a háztartások, addig decemberben ez csupán minden ötödik termékre igaz.
A hentesüzleteknek is kedvező az év vége, náluk tavaly több mint két és félszer annyi virslit vásároltak a hazai háztartások, mint egy átlagos hónapban.