2009. július. 22. 15:36 MTI Utolsó frissítés: 2009. július. 22. 16:21 Autó

Osztrák összefogás az elektromos autóért

Az Austrian Mobile Power technológiai platform 2020-ig 100 ezer elektromos autót kíván forgalomba helyezni Ausztriában. A Verbund, a Siemens Österreich, a Magna, a KTM, az AVL és az Austrian Institute of Technology (AIT) részvételével létrehozott együttműködés az elkövetkező években 50 millió eurót fordít szériagyártásra alkalmas járművek kifejlesztését szolgáló kutatásokra.

"A közlekedésben egyértelműen az elektromosságé a jövő" - jelentette ki a Verbund vezérigazgatója, Wolfgang Anzengruber a technológiai platform sajtóbemutatóján Bécsben. A szervezet tagjai az év végéig megkötik a tervek kivitelezéséhez szükséges szerződéseket és előkészítik a kísérleti projekteket. A platform munkáját a Verbund koordinálja. 2010-ben kezdik megy egy 100 járműből álló flottával a kísérleti üzemeltetést egy még ki nem választott nagyvárosi térségben. Az elképzelések szerint 2012-re már ezer elektromos jármű fut majd az osztrák utakon. Az együttműködő vállalatok a jármű kísérletekkel párhuzamosan elektromos töltőállomás hálózatot is létrehoznak és kidolgozzák a fizetési/elszámolási eljárásokat.

A platform hosszabb távon úgy ötmilliárd eurós beruházási igénnyel számol, ebből négymilliárd a járművekre, 200 millió a töltőállomás- hálózat létrehozására, 400 millió pedig az áramtermelési fejlesztésekre esik. A szerveződés résztvevői állami támogatásra és ösztönzőrendszerek életbe léptetésére is számítanak. Az elektromos mobilitás csak politikai támogatással valósulhat meg - állítja a KTM vezére.

Az Austrian Mobile Plattform alapítói a megfizethető elektromos mobilitás létrehozása érdekében vetik latba szakismereteiket. A Siemens Österreich például villanymotorok és áramtöltő állomások, valamin elszámol rendszerek kifejlesztésére koncentrál.

A Magna elektromos járművek és alkatrészek fejlesztésével foglalkozik. A cél egy felhasználóbarát jármű létrehozása - mutatott rá a Magna International Europe fejlesztési igazgatója, Karl Nigl. A KTM elektromos motorkerékpárok mellett a könnyűelemes karosszériatechnológiára összpontosít, mivel a könnyű karosszéria kulcsfontosságú az elektromos járműveknél. Az AVL az akkumulátor-technológiára, valamint a hibrid- és elektromos meghajtásra fókuszál.

Hirdetés
Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.