Padlógázzal végkimerülésig - meghajtottuk a legjobb magyar autót
Az Audi új sportkocsival jelenik meg a rajtvonalnál – az Audi TTS, a győri TT-sorozat csúcsmodellje nyáron érkezik a kereskedőkhöz, de már rendelhető 13,5 millió forintos alapáron. A 272 lovas összkerekes felnőtt a feladathoz, valódi élményautó.
© Autómenedzser |
A kettős tengelykapcsolóval dolgozó, kormányról pillangókapcsolókkal is vezérelhető, S-tronic váltó nagy terhelés és magas fordulatszám-tartományokban is villámgyors váltásokat biztosít, s a Coupé és a Roadster esetében egyaránt további két tizedmásodperccel csökkenti a 100 kilométer/órás tempóig tartó gyorsítás idejét. Eközben olyan hangokat hallunk a motorból és a kipufogóból, hogy majdnem elalélunk. A széria quattro összkerékhajtás szinte veszteségmentes vonóerő-átadásról gondoskodik. Hihetetlen, milyen gyorsításokat, kanyargyorsulásokat lehet elérni vele, az ESP-nek szinte semmi dolga, a futómű a vezető minden perverz kívánságát teljesíti. Az Ingolstadt melletti erdei, hegyi utakon a TTS valósi Porschévá szellemült át: duruzsolt, hörgött és vágtatott. Kormánya közvetlen és bár az orrát tolja, extrém helyzetekben is jól kezelhető. Ami a száguldozást illeti: a kocsit 250-nél leszabályozza az elektronika, de az autópálya amúgy sem sebességtesztelésre való, óriási az autótömeg, és mindenki a belső sávban akar menni, legyen Corsa vagy 911.
© Autómenedzser |
Az Audi TTS mindjárt az első pillantásra a TT-sorozat dinamikus csúcsmodelljeként azonosítható. Formavilágának jellegzetes elemei a szériakivitel 18 colos alumínium keréktárcsái és az új tervezésű, LED nappali világítással kiegészített fényszórók. A beltérben mélyre helyezett, bőr és Alcantara kombinációjával bevont sportülések fogadják az utasokat; az ülések opcióként négyféle színkombinációban, selyemnappa bőrrel is rendelhetők. A szürke számlapú műszerek (300-ig skálázva) és a multifunkciós kormánykerék további jellegzetes elemek.
© Autómenedzser |
A TTS Roadster vászontetejét elektrohidraulikus működtetéssel és elektromos mozgatású szélterelővel egészítették ki, mindennapos használhatóságát pedig a csomagtér opcióként rendelhető rakodónyílása fokozza. A Coupé hátsó üléstámlája osztva hajtható előre, a csomagtér így 290-ről 700 literesre növelhető. A TTS egyben kisebb jubileumot is képvisel az Audi számára: tíz éve jelent meg az első TT Coupé az utakon.
A cikk folytatása képekkel, műszaki adatokkal és a dízelváltozattal az Autómenedzser autós portálon. Kattintson.