2008. március. 14. 22:47 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. március. 15. 00:16 Autó

Audi-teszt: étvágytalan, de meghozza az étvágyat

Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.

© Autómenedzser
Mivel sürget az uniós határidő, az Audinál is rákapcsoltak a kis fogyasztású, a környezetet kevésbé szennyező autók erőltetett gyártására. Amíg finomodik a technika, addig kirukkoltak az A3-as alacsony kibocsátású verziójával, az 1,9 TDI e modellel.

A VW Bluemotion programjához hasonlóan itt is csak a meglévő technológiát tették környezetkímélőbbé. Az optimális gördülési ellenállás, a tovább csökkentett légellenállás, a speciálisan meghatározott sebességváltó-áttételek, a mérsékelt belső súrlódások és a továbbfejlesztett segédberendezések csupán néhány alkotóelem abban a stratégiában, amellyel az Audi teljes modellkínálatának gazdaságosságát fejleszteni kívánja. A forgatónyomaték alacsony fordulatszám-tartományokban is magas, így a dízelmotor teljesítménye érezhetően nem lanyhul, miközben alig fogyaszt.

© Autómenedzser
A gyári sajtóanyag szerint az Audi A3 1.9 TDI e zöldebb mivoltát a szabvány szerint 100 kilométeren 4,5 literes kombinált üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenként 119 grammos szén-dioxid-kibocsátásával igazolja. Az A3 előfutára az e modellek sorozatgyártásának, a dízelek után jönnek az étvágytalan turbós benzinmotorok, 2009-től pedig az e-modellek fogyasztáscsökkentő megoldásai fokozatosan minden Audi modellben megjelennek majd.

Az A3 nem is gázolajjal a legtisztább, hanem a biomasszából előállított SunFuel-lel, amelynek elégésekor maximum annyi szén-dioxid keletkezik, amennyit a gyártása során feldolgozott növények korábban a légkörből kivontak. A gyártási folyamat során kibocsátott mennyiséget is figyelembe véve, a SunFuel alkalmazásával a szén-dioxid érték több mint 80 százalékkal mérsékelhető. Egy SunFuel-lel hajtott Audi A3 1.9 TDI e a teljes folyamatláncolatot figyelembe véve is kevesebb, mint 20 gramm szén-dioxidot állít elő kilométerenként.

Adatok, tesztfogyasztás, képek a cikk folytatásában. Kattintson ide.

Hirdetés