2007. október. 05. 23:59 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. október. 06. 12:58 Autó

Audi A6: Biznisz tu biznisz

Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.

© Stiller Ákos
Nagyobb, mint az A4, a középkategória felsőbb, prémium osztályának képviselője, de mégsem luxusautó. Arra ott van az A8. Az A6-ban ez a jó, mindent megad, ami a nagykutyáknak kell, de lehet mondani: van drágább is, megteszi nekünk a kisebb.

Nem kell szégyenkeznünk, az A6-os már alapból is rettenetesen kényelmes, prímán kezelhető és vezethető limuzin, ám tesztautóm rendelői szinte a végletekig elmentek. Alapvetően a business-csomag volt az indok, amiért ezt az autót bemutatója után két évvel tesztre fogtuk. Ez a csomag féláron kínál néhány komoly extrát: elektromos ülésállítás elöl, belső tükör automatikus elsötétítéssel, komfort automatikus klíma plus, 17-es alukerekek, telefon előkészítés kihangosítóval. A háromliteres összkerekes részecskeszűrős dízel A6-os alapára 14,4 milliótól indul, a business csomag ehhez a típushoz 476 ezer forint. A tesztautóban ennél jóval több kényelmi berendezést építettek be.

A DSP hifi mesterien szól, a navigációval egybeépített egység cédéváltóját a kesztyűtartóban, erősítőjét és a navigációs lemez befogadó egységét a csomagtartóban találjuk (449 ezerért). Az automatikus rögzítőfék és az automata klíma alapfelszereltség, ám a mi kocsinkban a klíma testre szabható, háromzónás (139 ezer forint, ha nem business-csomagban kérjük).

© Stiller Ákos
A légrugózást komoly áron mérik, 529 ezer forintért választhatunk a sportos menet, a kényelmes utazás, a parkolásnál és pakolásánál elengedhetetlen magasított üzemmód, vagy az intelligens automatikus futómű-beállítás között. Autópályán leültetett futóművel, a tiptronic automatikus váltó sportfokozatát is használva, golyóként repül az autó. Ha nincs forgalom és nincs rendőr, akár a 247 kilométer/órás végsebességet is elérhetjük.

A jármű úton tartásában nagy segítségünkre van a quattro összkerék-hajtás, ami nélkül nem vehettem volna be kilencvennel a hatvanas kanyarokat. Az autó a quattro segítségével úgy lő ki kilencven fokos útkereszteződésből, mintha a hátsó kerekei is kanyarodnának. Akármekkora gázt adunk, a futómű semlegesen, precízen teszi a feladatát, talán csak a néhány másodpercig felvillanó menetstabilizáló-ikon figyelmeztet arra, hogy itt most lett volna egy kis probléma.

Adatok, tények és egy esküvői vacsora a folytatásban. Kattintson.

Hirdetés