Audi teszt: elhisszük neki, hogy erős
A TSI-motorok megalapozták a VW-csoporton belül a kis térfogat, nagy erő trükköt. Itt az ideje a kis TFSI-mociknak. Az A3 Sportback nem csak ebben első.
© Stiller Ákos |
A felszereltségre nem lehet panasz, nem hiába szerepel az autó oldalán a S-line címke. Ez a gép az S3 klónja, majdnem minden porcikájában azonos a legerősebb hot hatch-csel. Bár a motor nem olyan vad, szégyenkezésre nincs semmi ok. Az S3-asból ismert kötények, hűtőmaszk, kerekek, minőségi beltér, Alcantara/bőr kárpit, sportos kormány, váltó és feszes ülések mellett a kényelemre is hangsúlyt fektettek az Audinál: a hatlemezes, mp3-as Bose audiorendszer tökéletes minőségben szólal meg, a klíma kétzónás, automatikus, a xenon-lámpák követik a kanyar ívét, az ablaktörlő esőérzékelős, a visszapillantó tükrök elektromosak és fűthetők, a tempomat a 100-as tábláknál lehet hasznos.
A multifunkciós kormányt élmény tekerni, a hatsebességes váltó pontos, támogatja a sportos vezetési stílust, amihez a 17 hüvelykes sötétszürke alukerekeken és peres gumikon szaladó kemény futómű is partner. A 10 milliméterrel leengedett sportfutómű 86 ezer forintba kerül, az S-line sportcsomagért ezen felül legalább 445 ezret kell leszurkolnunk. A S-csomag csak az Ambiente felszereltséghez rendelhető.
© Stiller Ákos |
Minden ízében Audi, az eltalált dizájnban, az innovatív motorban és technikában, a komfortos luxusban, a minőségi beltérben és a magas árban egyaránt. Csak egy példa a különleges bánásmódra: a tetőablakot kinyitva akár a kabrióknál, egy kis szúnyogháló emelkedik ki a tetősíkból megakadályozva, hogy berepüljenek a bogarak.
Vajon mennyit fogyaszt ez az elegáns sportkocsi? Megtudja, ha kattint!