2007. június. 23. 22:05 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. június. 23. 22:36 Autó

Audi teszt: elhisszük neki, hogy erős

A TSI-motorok megalapozták a VW-csoporton belül a kis térfogat, nagy erő trükköt. Itt az ideje a kis TFSI-mociknak. Az A3 Sportback nem csak ebben első.

© Stiller Ákos
Csúcshoz közeli felszereltséggel vehettem birtokba a legkisebb Audi legnagyobb és legfrissebb változatát. A VW-konszern számos márkájában bemutatkozott négyhengeres közvetlen befecskendezéses turbómotort eddig kétliteres változatban ismertük. Az A3-asban azonban bevezették a kisebb hengertérfogatú, ám ugyanolyan izgalmas, 160 lovas 1,8 literes erőforrást.

A felszereltségre nem lehet panasz, nem hiába szerepel az autó oldalán a S-line címke. Ez a gép az S3 klónja, majdnem minden porcikájában azonos a legerősebb hot hatch-csel. Bár a motor nem olyan vad, szégyenkezésre nincs semmi ok. Az S3-asból ismert kötények, hűtőmaszk, kerekek, minőségi beltér, Alcantara/bőr kárpit, sportos kormány, váltó és feszes ülések mellett a kényelemre is hangsúlyt fektettek az Audinál: a hatlemezes, mp3-as Bose audiorendszer tökéletes minőségben szólal meg, a klíma kétzónás, automatikus, a xenon-lámpák követik a kanyar ívét, az ablaktörlő esőérzékelős, a visszapillantó tükrök elektromosak és fűthetők, a tempomat a 100-as tábláknál lehet hasznos.

A multifunkciós kormányt élmény tekerni, a hatsebességes váltó pontos, támogatja a sportos vezetési stílust, amihez a 17 hüvelykes sötétszürke alukerekeken és peres gumikon szaladó kemény futómű is partner. A 10 milliméterrel leengedett sportfutómű 86 ezer forintba kerül, az S-line sportcsomagért ezen felül legalább 445 ezret kell leszurkolnunk. A S-csomag csak az Ambiente felszereltséghez rendelhető.

© Stiller Ákos
A legkisebb Audi sem kicsi, 4,2 méteres, ötajtós, kompakt kialakítása és a prémiumautós minősége a kategória csúcsára emeli. A kompakt autók világában hasonló minőséget és tartalmat csak a BMW kínál. Igaz ezért az egyedi luxusért meg is kérik az árat. Az új motorral szerelt ötajtós A3-asért legolcsóbban 6,823 millió forintért juthatunk hozzá, az általam kipróbált példány alapára 7,2 millió, de a bepakolt extrákkal az árcímke 9,5 milliósra hízott. Az ár az ami megakadályozza, hogy az A3-as legyen a legelterjedtebb cégautó Magyarországon. Ennek ellenére az A3-as a legjobban fogyó Audi modell a világon. Természetesen nem ennyire árérzékeny piacokon. Pedig mind cég-, mind családi autónak jó választás.

Minden ízében Audi, az eltalált dizájnban, az innovatív motorban és technikában, a komfortos luxusban, a minőségi beltérben és a magas árban egyaránt. Csak egy példa a különleges bánásmódra: a tetőablakot kinyitva akár a kabrióknál, egy kis szúnyogháló emelkedik ki a tetősíkból megakadályozva, hogy berepüljenek a bogarak.

Vajon mennyit fogyaszt ez az elegáns sportkocsi? Megtudja, ha kattint!


Hirdetés