2008. február. 07. 23:13 hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. február. 08. 12:29 Autó

Nagyítás - teszteltük az új A4-et

Minden elképzelhető extrával és tudással felszerelték, ez a teszt nem is fog másról szólni. Annyira lenyűgöző a kocsi, hogy ha bíróságon lennék, új bírót kérnék, elfogultság miatt.

© Stiller Ákos
A világ legjobb középkategóriás limuzinjának szánták, bármilyen szánalmas is kimondani, az lett. Ezzel a felszereltséggel. Felsorolni is sok lenne, de mégis meg kell tennem.

Három autót kapunk egyben, igaz, három árát kérik el éppen. Az A4 sok olyan technikai, kényelmi és biztonsági eszközt megkapott, amit eddig csak nagyobb Audikban találtunk. Egyetlen dolog azonban világpremier, az Audi drive select. Ez egy olyan újítás, amely gombnyomásra más személyiséget kölcsönöz az autónak. Minden egyes útra egyedi autót varázsolhatunk. Napszaktól, hangulattól, forgalomtól, partnertől, évszaktól, országtól függően, vagy éppen függetlenül.

© Stiller Ákos
A komfort fokozat (comfort) nagyon kényelmes finom, limuzinos megoldás a mindennapokra, a kormány közvetett, a lengéscsillapítás lágy. Az automata (auto) üzemmód a hosszabb utakra javasolt, egyéni mód (individual) a vájt fülűeké (itt egyénileg szabhatjuk testre a kormányzást, a felfüggesztést, a motor dinamikáját, a lengéscsillapítást), a sport gomb (dynamic) pedig a valóban sietős, macsós vezetési stílust teszi lehetővé. Az autó ebben a fokozatban megvadul, a kormány felkeményedik, közvetlen, a futómű merev, az ESP később avatkozik be, a gázpedál érzékenyebbé válik, az automatikus váltó magasabb fordulatszámon léptet feljebb, hagyja kihúzatni a motort. Ilyenkor megjön az étvágy is persze.

© Stiller Ákos
Erre egyébként nem lehet panaszunk, főként városban használva az 500 kilométeres próba során 9,67 liter gázolajat vett magához száz kilométerekre lebontva. A drive select mindennapi használatban is beválik, reggel a dugóban automata vagy komfort fokozatban hajtottam az A4-est, hazafelé, amikor már kevesebben voltak az utakon, sportfokozatban lódultam kifelé a városból. Ebben a fokozatban legnagyobb az élmény.

A hathengeres szép a hangja is, a gázra taposva még sportosnak is mondható a két oldali kipufogóból felhördülő zenebona. Kívülről hallgatva hangos a motor, bent síri csend uralkodik, igaz nem sokáig, mert a hangzáskirály dánok szinte kényszerítenek arra, hogy bömböltessük a dub-ot. Ha hibája lehet ennek az autónak, mindenképpen az, hogy a 2,7 literes dízelmotorhoz nem társítható quattro állandó összkerék-hajtás, ezt a kiváltságot meghagyták a szintén hathengeres háromliteres erőforrásnak. A tiptronic váltó kézzel is kapcsolható.

A teszt folytatása technikai csemegékkel, adatokkal, képekkel itt.

Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?