Audi-teszt: a kupék királya
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.
© Autómenedzser |
Már több mint egy éve kapható a magyar piacon, de még ritka jelenség, ezért ha valaki mögé megérkeztem az autópályán vagy a nulláson, lehúzódás helyett először mindig forgolódás következett, jól megnézte minden utas és a sofőr is, majd természetesen kapituláltak. Pedig nem is száguldoztam mögöttük, ennek ellenére készségesen átadták az elsőséget. Igaz, minden oldalról szép a gép. A nappali fény és a LED-es technika vonzza a szemet, az Audi-védjeggyé vált látvány emellett fölöttébb hasznos.
A5 © Autómenedzser |
Az 500 Nm nyomatékú motor 5,9 másodperces 100-as sprintet tesz lehetővé, amit pénztárca kímélően hajt végre, hisz messze ereje alatt fogyaszt az autó. Az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes, de inkább városi használatban 9,2 liter gázolajjal is beérte száz kilométerenként. Ha a sofőr takarékosan akarja vezetni az izomkolosszust, ebben a tempomat mellett a kijelzőn felvillanó nyilak is segítenek, amelyek az optimális sebességfokozat megválasztását kínálják. Bár 240 lovas, kezesen is vezethető, városban kényelmesen bírja a pihenőfokozatot is, igaz este, kietlen útszakaszokon érdemes kifüstölni a részecskeszűrőt, leengedett ablakokkal hallgatni a hathengeres brummogást.
A teszt folytatatása az Autómenedzser.hu autós portálon. Kattintson.