© hvg.hu |
Első ránézésre uras, de picit elavult az óriás Skoda belső tere, az anyagok minősége kiváló, az összeszerelés pontos, de a műszerek elrendezése, a középkonzol zaziságára ráfér egy frissítés. A Superb tesztelt példánya egy kisebb ráncfelvarráson már átesett, megújult az első lámpatestek borítása, és a hátsók is megkapták az Octaviák és Fabiák C-betű formájú tolatólámpáját. Változott a kormány és a műszerfal – előnyére. A kormány nagyautós, bőrrel borított, pontos és multifunkciós, a műszeregység az Octaviából lehet ismerős. A tiptronic váltó igazi műremek, működése tökéletes, formája pedig a régi luxusautók, nagy Audik eleganciáját idézik, a fabetét és a króm gazdag használata előkelő pedigrét hirdet.
© hvg.hu |
A krómmal az autó külsején sem spóroltak, minden ablakot és az autó derekát körben bőségesen telekrómozták. Lomtalanításkor álljunk távol a guberálók útvonalától, mert könnyedén megszabadíthatnak a csillogástól. Egy zsúfolt parkolóban messziről kiszűrjük a Superbet. Hatalmas, 17 hüvelykes dizájnos keréktárcsái is messziről integetnek, az autó távolról és közelről is nagyon tetszetős. Én büszke lennék, ha a garázsomban állna.
A Superb hiába egy tökéletes autó, olyan szegmensben próbálkozik, ahol a presztízs mindennél többet számít. Sokan még úgy vélik, főleg nálunk, hogy ha nagyautót vesz, akkor az nem lehet Skoda. Pedig rosszul érvelnek, már 5,89 milliótól olyan autót kapnak, ami sok tekintetben, mérete, futóműve, kényelme, praktikuma, takarékossága alapján vetekszik a prémium szegmens, illetve a felső-középkategória jól ismert ikonjaival.
Gazdag felszereltség, avíttas belső
© hvg.hu |
A Laurin&Klement felszereltséggel az elektronikai és biztonsági fejlesztések (négy motoros ablakemelő, elektromos tükrök, fényre sötétedő belső visszapillantók, tempomat, elöl, hátul parkolássegéd, hatlemezes cédétár, navigációs rendszer, erősítő a hangrendszerhez, bi-xenon fényszórók, automata, digitális klíma) mellett kényelmes, variálható, memóriás, fűthető bőrfoteleket kap a vásárló, elektromos mozgatású napfénytető hívogatja be a tavasz első napsugarait, a világítás automatikus, az ablaktörlők esőérzékelősek. Így felszerelve már majdnem egy Phaeton a Superb. A gombok és funkciók begyakorlásához kell egy kis tanfolyam, az elrendezésüket nem az ergonómia vezérelte, hanem hogy mindent beleadjanak.
Nem tetszett, hogy a biztonsági öv bekötésére nagyon tétován és esetlenül figyelmeztet a Superb. Indulásnál kiírja, hogy fasten belt, aztán csipog ötöt és kész. Startnál eleve visít a parkolássegítő, ha túl közel állunk valamihez, így az emlékeztető nem túl hatékony.
[[ Oldaltörés: Nem izomgép, de jól megy (Oldaltörés) ]]
© hvg.hu |
Az autót V6-os TDI-erőforrás mozgatja meggyőző erővel. Igaz, hogy a 163 lóerő a 2,5 literes hengerűrtartalomhoz nem túl sok, de a kellemesen morgó hathengeres az autó presztízséhez és méretéhez méltón megfelelő vehemenciával szállítja utasait. Hatalmas, 350 Nm-es nyomatékát már 1400-as percenként tengelyfordulaton szolgálatba helyezi. A gép alapjáraton hangos, bár bent, a jó szigetelésnek és a kellemes zenének köszönhetően nem zavaró. Ha a gázpedált arra használjuk, amire teremtették, akkor vezetés közben izgalmas alapzenét ad az erőmű. Sokszor sportosnak is tűnik a hang, bár a Superb távol áll az esztelen száguldozás közvetítette mácsós életérzéstől. Lehet vele gyorsan menni, félreértés ne essék, de komfortos futóműve, nagyautós kényelme soha nem csinál belőle versenyautót. Egy erős gázfröccsel minden előzés biztonságosan levezényelhető.
A Superb alatt a konszern legkényelmesebb futóműve található, nincs az az út, amely kifogna rajta, legyen az macsakaköves, murvás, gödrös, vagy nyomvályús. Minden hibán áthullámzik a Superb, de közben nem imbolyog, így nem érezzük magunkat vihar táncoltatta lélekvesztőben. Magas építésének köszönhetően nem akadunk fenn az útpadkákon, sőt rossz földúton is meglepően jól boldogulunk. A fekvőrendőrökön úgy hajt át, mint egy fadarabon.
Szuper batár
© hvg.hu |
Nem igaz, hogy a Superb ötszemélyes, hátsó üléssorában ugyanis hatan is elférnek. Ha minden hátul ülő ölébe vesz egy másikat, még ekkor is kényelmes a lábtér. Sofőrös limuzinnak kifejezetten ajánlott, hátul is fűtött bőrülések kényeztetnek. A csomagtartó hatalmas, a síboxhoz sízsák is jár, a hátsó ülések 1/3-2/3 arányban dönthetők. A cseh limuzin az EuroNCAP töréstesztjén 2003-ban 4 csillagot szerzett, tesztautómban hat légzsák védte a bent ülőket. A hatalmas autó a jól mértezett tükrök segítségével belátható, a parkolás azonban nem egyszerű, a tolatószenzorokat ne hagyjuk le az extralistáról. A Skoda takarékos, a 450 kilométeres tesztút során megelégedett 8,75 liter gázolajjal száz kilométerenként.
Tesztautóm ára 11,450 millió forint, a Superb L&K alapára 10,468 millió forint, de egy 115 lovas 1,9-es dízel példányhoz már 5,89 millióért hozzájuthatunk, igaz jóval szerényebb extralistával.
B. Cs.[[ Oldaltörés: Műszaki adatok (Oldaltörés) ]]
Skoda Superb Laurin&Klement |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 2496 |
Környezetvédelmi besorolás | Euro 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 163 lóerő 4000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 350 Nm 1400-as fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2803 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4803/1765/1469 |
Csomagtér | 480 liter |
Saját tömeg (kg) | 1604 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 217 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 10,3 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Városi | 11,5 |
Országúti | 5,7 |
Vegyes | 7,8 |
Tesztfogyasztás | 8,75 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 211 |
ÁRA | Az autó alapára 10,468 millió forint |