2008. szeptember. 12. 11:45 MTI Utolsó frissítés: 2008. szeptember. 12. 11:47 Világ

Eloltották a tüzet a Csalagútban

Péntek délelőttre sikerült eloltani azt a tüzet, amely előző nap délután tört ki a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő Csatorna-alagútban, de a forgalom továbbra is állt.

Brit sajtóértesülések szerint a tűz úgy keletkezett, hogy egy harminc kocsiból álló, teherautókat szállító szerelvényen egy kamion túlmelegedett fékjétől kipukkadt a jármű egyik gumija, és kigyulladt a vezetőfülke.

A tűzzel 170 brit és francia tűzoltó küzdött csaknem húsz órán át. A vonaton voltak olyan tartályautók, amelyek gyúlékony, veszélyes vegyi anyagokat szállítottak. A szerelvényen utazó kamionsofőrök közül többet füst belélegzése miatt kivizsgálásnak vetettek alá, de súlyosabb sérülés nem történt. A The Daily Telegraph francia illetékeseket idézve pénteken azt írta: az érintett alagútszakaszban súlyos károsodásokat okozott az ezer fokos hőmérsékleten égő tűz.

Az eset felidézi az 1994 óta működő alagútrendszer eddigi legsúlyosabb tűzvészét, amely 1996-ban következett be, szintén egy teherautó kigyulladása miatt. Akkor a károk helyreállítása 200 millió fontba (60 milliárd forintba) került, és a szerelvények fél évig csak úgy tudtak közlekedni, hogy az érintett szakasz előtt átmentek a másik alagútba. Ez komoly mértékben csökkentette a kapacitást és meghosszabbította a menetidőt.

Péntek délelőtt még bizonytalan volt, hogy a mostani újabb tűzeset milyen hosszú fennakadást fog okozni a vasúti forgalomban.

A baleset a Franciaország felé vezető alagútban történt, közelebb a francia oldalhoz. A másik alagút sértetlen, és elvileg a korábbi tűzvész után alkalmazott áttereléssel megindulhatna a forgalom, de erről még nem született döntés. A London, Párizs és Brüsszel között közvetlen vasúti járatokat üzemeltető Eurostar társaság bejelentette, hogy szerelvényei pénteken biztosan nem indulnak el.

A közlekedés éppen a hétvégi csúcsforgalom idején állt le a Csatorna-alagútban, és több tízezer utas rekedt mindkét oldalon. Csak a Eurostar expresszeken és csak pénteken 30 ezren utaztak volna a három főváros között. Nekik igen nehéz lesz más módon eljutniuk úti céljukhoz, ugyanis a London és Párizs, illetve Brüsszel közötti légi forgalom – éppen a Csatorna-alagút által támasztott verseny miatt – mára minimálisra csökkent, a két part közötti kompjáratok pedig jórészt telítettek.

A Eurotunnel társaság által üzemeltetett, a délkelet-angliai Folkestone és a franciaországi Calais között kiépített alagútrendszer két fő vasúti alagútból és egy harmadik, karbantartási és menekülő útvonalként szolgáló szűkebb alagútból áll. Az 50 kilométeres hálózatból 39 kilométernyi halad a tengerfenék alatt; ez a világ leghosszabb tengeralatti vasúti alagútja
Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.