2008. április. 08. 13:33 MTI/hvg.hu Utolsó frissítés: 2008. április. 08. 13:19 Gazdaság

Tavaly először termelt nyereséget a Csalagút

Alapítása óta először lett nyereséges tavaly az Eurotunnel: az adózott eredmény egymillió euró lett, az egyszeri tételek nélkül – közölte a La Manche csatorna-alagút brit-francia üzemeltetője. Egy évvel korábban még 204 millió eurós volt a veszteség.

Eurotunnel vonat. Kiértek az alagútból
© AP
Tavaly a forgalom 6 százalékkal 775 millió euróra nőtt. Az idei első negyedben a forgalom, – az árfolyamhatásoktól megtisztítva – 15 százalékkal emelkedve, 187,6 millió euró lett. A tavaly május végén elért végleges adósságcsökkentési és cégátalakítási megállapodással megmenekült a csődtől a társaság: a részvényesek korábbi részesedésük 87 százalékát az új társaság részvényeire válthatták.

A tartozások azért halmozódtak fel, mert a jelentős hitelekkel támogatott, hatalmas tenger alatti beruházás anyagilag sosem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A tervezetthez képest eleve jóval többe, mintegy 10 milliárd fontba került a beruházás, megkésve indult a közlekedés az alagúton 1994-ben, majd a forgalom is elmaradt a várttól.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.