Komoly döntést hozott az Európai Unió Bírósága: korlátoznia kell a Metának, a Facebook és számos más platform tulajdonosának a személyre szabott hirdetéseket az EU területén. Csak azon felhasználók számára targetálhatják így a reklámokat, akik kifejezett hozzájárulásukat adták.
Az uniós bíróság döntése nyomán a Facebooknak hozzájárulást kell majd kérnie, hogy ilyen típusú hirdetéseket jeleníthessen meg az Unió területén – közvetlenül a felhasználóktól kell majd egyértelmű engedélyt kérniük az adataik feldolgozásához – írja az Engadget.
Mint arról beszámoltunk, januárban óriási, 154 milliárd forintnak megfelelő pénzbírságot is kapott a Meta az EU-tól, miután arra jutottak, hogy a vállalat törvényszegő módon kényszerítette rá a felhasználóira a személyre szabott hirdetéseit, és megsértette a GDPR-t.
1,2 milliárd eurós bírságot szabott ki a Metára az EU
Az eddig példátlan méretű büntetést azért kell a techóriásnak megfizetni, mert megsértette a GDPR-t azáltal, hogy az európai Facebook-felhasználók személyes adatainak tömegeit szállította az Egyesült Államokba anélkül, hogy kellőképpen megvédte volna őket a washingtoni adatmegfigyelési gyakorlattól.
Az uniós bíróság mostani döntése azonban kicsit homályos, nem tudni ugyanis, hogy hogyan képzelik el a folyamatot, melynek során a felhasználónak hozzájárulást kell adnia az adatok felhasználásához. Az egyik lehetséges szcenárió, hogy az egyes platformokon a Meta engedélyt kér majd a személyre szabott hirdetések felhasználásához – ez a felhasználók számára jobb adatvédelmet, míg a Metának csökkenő bevételeket hozhat.
A techóriás egyelőre szűkszavú, a The Wall Street Journal érdeklődésére a szóvivőjük csak annyit mondott, hogy még értékelik a bírósági döntést.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.