A cég leállítja a podcastoknak készített platformját és az audiokínálatát is átszabja.
Tavaly nyáron derült ki, hogy a Facebook is szeretné meglovagolni a podcastok népszerűségét, és ehhez saját platformot is indított. Ez elsőre nem tűnt rossz ötletnek, mostanra viszont biztossá vált, hogy a fejlesztés nem fogja megérni az első születésnapját.
A Bloomberg beszámolója szerint a Meta úgy döntött, hogy leállítja a közösségi oldalon futó projektjét. Az alkotók ezen a héten már nem tudnak újabb adásokat feltölteni, június 3-tól pedig meghallgatni sem lehet az epizódokat.
A Meta nem csak ehhez a fejlesztéshez nyúl hozzá, a teljes audioportfólióját megnyirbálja: megszűnik a Soundbites és az Audio hub, az élő közvetítést biztosító Live Audio Roomst, a Clubhouse klónját pedig a Facebook Live-ba költözteti át.
Kiszivárgott: pénzosztásba kezdhet a YouTube, 17 milliót kaphat egy személy
A YouTube-nál is érzik az online „rádióadásként" egyre népszerűbb podcastekben rejlő lehetőséget. A vállalat népszerű egyéni műsorkészítőket is szeretne meggyőzni arról, hogy a videómegosztón is közzétegyék tartalmaikat.
A cég szóvivője, Adelaide Coronado szerint a változtatások leegyszerűsítik a Facebook hangzó tartalmainak kínálatát.
A hír bizonyos szempontból nem váratlan. 2020-ban és 2021-ben az audiopiac rendkívül pezsgő volt: az olyan cégek, mint például az Amazon podcasthálózatokat vásároltak fel, az élő beszélgetéseket biztosító Clubhouse értéke pedig rövid idő alatt elérte a 4 milliárd dollárt. A Facebook igyekezett meglovagolni a trendet, de úgy tűnik, kiderült, hogy nem éri meg költeni rá.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.