Április 22-e az egyik legfontosabb környezetvédelmi világnap, a Föld Napja. A Google ezért megmutatta, mennyire környezettudatosak a magyar felhasználók.
A Google beszámolója szerint a fenntarthatóság egyre fontosabb szerepet játszik nemcsak a fogyasztók, de a vállalkozások életében is, és ezt jól tükrözik az idei év eddigi Google keresései. A keresési trendek között szerepelt a fenntartható közlekedés és mezőgazdaság mellett a fenntartható üzlet is.
Januárban és márciusban a legnépszerűbb keresések között szerepeltek olyan kérdések is például, hogy
- mi az a fenntartható fejlődés?
- mi a klímaváltozás?
- vagy épp az, hogy miért fontos a fenntarthatóság?
Az idei évben a keresési trendek között szerepeltek olyan kifejezések, mint a fenntartható üzletek, fenntartható közlekedés, fenntartható mezőgazdaság, műanyagszennyezés és a menstruációs fehérnemű.
Változik a boltok nyitvatartása, más lesz majd kiírva, amikor rákeres a neten
Bosszantó, amikor egy üzlet már bezárt, mire odaér az ember, annak ellenére, hogy a netes keresés eredménye alapján még nyitva kellene lennie. Ezen próbál most segíteni a Google. A vállalat a mesterséges intelligenciát hívja segítségül.
A felhasználók azonban nemcsak általános tájékozódásra használják a keresőt, hanem úgy tűnik, igyekeznek aktívan kivenni a részüket a Földünkért tett munkában. Ahogy a keresésekből is látszik, a környezettudatos márkák támogatása kiemelkedően fontossá vált a fogyasztók azon 82 százaléka számára, akik prioritásként kezelik a fenntarthatóságot. A vállalkozások pedig a fogyasztók igényeivel összhangban egyre többet tesznek azért, hogy fenntarthatóbban működjenek. Azonban az emberek sokszor szembesülnek a kérdéssel:
mely üzletek, hol és mit hasznosítanak újra?
Hogy ez a kérdés többé ne jelentsen problémát, a Google bevezette az újrahasznosítási attribútumot az üzleti profillal rendelkezők számára, így az emberek minden eddiginél könnyebben megtalálhatják a közeli újrahasznosítási pontokat a Google keresőben és a Google Térképen.
Az új újrahasznosítási attribútum hozzáadásával az üzletek néhány kattintással népszerűsíthetik bármely újrahasznosítási szolgáltatásukat – legyen szó műanyag palackok, elektronikai cikkek vagy üvegpalackok újrahasznosításáról. Ezzel a vállalkozások nemcsak kitűnhetnek a többi vállalkozás közül a Google Térképen és a Google keresőben, de az emberek könnyebben találhatják meg azokat a helyi vállalkozásokat, ahol lehetőségük van az újrahasznosításra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.