A Facebook lehetővé tenné a tartalomgyártók számára, hogy kikerüljék az Apple kötelezően fizetendő, 30 százalékos jutalékát.
A Facebook szeretné, ha még több tartalomgyártó lenne a platformon, ezért több olyan lépést is tett, amelyekkel támogatja őket. Mark Zuckerberg bejelentése szerint a tartalomgyártók a jövőben úgy szerezhetnének előfizetőket, hogy nem kellene megfizetniük az Apple számára a kötelezően előírt jutalékot.
Az alkalmazáson belüli tranzakciók után az Apple jelenleg 30 százalékos jutalékot számít fel. A Facebook azonban egy olyan űrlapot hozott létre egy külső weboldalon, ahová a tartalomgyártók elirányíthatják a feliratkozni vágyó nézőket. Ott a Facebook Pay segítségével tudnának előfizetni a tartalmakra, ami már nem számít alkalmazáson belüli vásárlásnak, így a jutalékot sem kellene kifizetni utána az Apple-nek. Ennek köszönhetően a teljes összeg – levonva persze az adókat – a készítők zsebében maradna.
Emellett egy új bónuszprogramot is hirdetett a Facebook: az alkotóknak 5 és 20 dollár (nagyjából 1500 és 6200 forint) közötti összeget fizet minden egyes előfizető után, akiket az év végéig sikerül bevonniuk. Ennek köszönhetően akár 10 ezer dollárt, vagyis körülbelül 3,1 millió forintot is kereshetnek december 31-ig.
A program 27 országban élesedik, és egyelőre csak azok vehetnek részt benne, akiket a Facebook felkér. A tervek szerint azonban a jövőben még több tartalomgyártó számára lesz elérhető ez.
Mark Zuckerberg lépését bosszúként is lehet értelmezni, nemrég ugyanis kiderült: tízmilliárdos kárt okoz az Apple a YouTube-nak, a Facebooknak és a Twitternek azzal, hogy az új szabályozással kikényszerítette belőlük, hogy a felhasználókra bízzák az alkalmazáskövetés engedélyezését.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.