Tech hvg.hu 2021. április. 29. 17:03

Ömlik a pénz a Facebookhoz, óriási nyereséget könyvelt el a cég

Ismét kiadta a negyedéves pénzügyi jelentését a Facebook. A cégnek minden fronton sikerült erősödnie, és olyan nagy nyereséget tudott bejelenteni, ami a részvény árfolyamát is jelentősen meglökte.

Tovább nőtt azok száma, akik naponta legalább egyszer belépnek a Facebookra – derült ki abból a pénzügyi jelentésből, amit szerda éjszaka tett közzé a vállalat. Ezek szerint az elmúlt három hónapban – vagyis 2020 utolsó negyedévéhez képest – 33 millió fővel nőtt az így facebookozók tábora, összesen pedig 1 milliárd 878 millióan vannak.

Facebook

A fenti ábrából az is kiderül, hogy éves összehasonlításban is nagy az előrelépés: 2020 első negyedévében még "csak" 1,734 milliárd felhasználó lépett be naponta legalább egyszer a közösségi oldalra, így az elmúlt 365 napban 144 millió fővel nőtt ez a szám.

Ennél is jobban áll a Facebook a közösségi oldalra havonta legalább egyszer belépő felhasználók körében. Ennél a rubrikánál már 2,853 milliárd főt írhattak be a statisztikába, ami 56 millió fős növekedést jelent három hónap leforgása alatt. 2020 első negyedévéhez képest pedig 250 millió fő a gyarapodás.

De elégedetten dőlhetnek hátra a részvényesek a Facebook teljes portfólióját látva is. A cég összes alkalmazását (vagyis a Facebookot, a Messengert, a WhatsAppot és az Instagramot) az elmúlt három hónapban 2,72 milliárd ember használta, a havonta legalább egyszer aktív felhasználók pedig 3,45 milliárdnyian vannak. Mindkettő növekedni tudott 2020 utolsó negyedévéhez képest – 120 illetve 150 millió fővel –, míg az előző év azonos időszakához képest 360 és 460 millió fő a változás.

Facebook

Pörög a kassza

A több felhasználó nagyobb bevételt is jelent a Facebook számára. A cég 2021 első három hónapjában 26,17 milliár dolláros bevételet könyvelhetett el, ami ugyan kevesebb, mint a 2020 utolsó negyedévében bezsebelt 28 milliárd dollár, ám nem árt észben tartani, hogy a cég első negyedévei rendszerint gyengébbek, mint az előző évi utolsó. Ennek oka elsősorban az, hogy az október-decemberi időszakba beleesik a karácsony, emiatt pedig többet hirdetnek a cégek a szokásosnál.

Éves összeshasonlításban egyébként jól teljesített a Facebook, hiszen 2020 hasonló időszakában 17,37 milliárd dollár bevételt könyvelhettek el, ami így 8,8 milliárd dolláros pluszt jelent a vállalat számára.

Facebook

A közölt adatokból az is kiderül, hogy továbbra is az észak-amerikai felhasználók a legértékesebbek a Facebooknak: egy fő 48,03 dollárt termelt (13,85 dollárral többet, mint egy évvel korábban), míg az európai felhasználók esetében 15,49 dollárt kerestek fejenként a cégnek. Ázsiában a "fejpénz" 3,94 dollár, míg a világ többi részén élők 2,64 dollárt termelnek.

De a bevételnél is érekesebb talán az, hogy mekkora volt a Facebook nyeresége. A közölt adatok alapján ezen a téren sem kellett szégyenkeznie a vállalatnak: a tavalyi 4,9 milliárd dollár után

ezúttal 9,497 milliárd dollár, vagyis átszámítva mintegy 2825,3 milliárd forint tiszta haszonra tett szert a Facebook 2021 első három hónapjában, ami 92 százalékos növekedést jelent.

A jelentés után a Facebook részvényeinek árfolyama is meglódult: 307 dollárról 330 dollárra kúszott fel az árfolyam. Azóta ez már valamelyest mérséklődött – jelenleg 326 dolláron jegyzik a papírt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés