Még szorosabbra fűzi a szolgáltatásai közti kapcsolatot a Facebook.
Accounts Center (magyarul valószínűleg: fiókközpont vagy fiókkezelő) néven új, a szolgáltatásaihoz tartozó központi fiókrendszert alakít ki a Facebook, hogy a platformok közti posztolgatás és vásárlás még egyszerűbbé váljon – derül ki a közösségi oldal bejelentéséből. Az újítást a héttől már tesztelik az Egyesült Államokban.
A Facebook egyik régi tervét valósítja meg azzal, hogy a főbb alkalmazásai közti kapcsolatot a korábbiaknál is szorosabbra fűzi. Ennek a tervnek a része az üzenetküldő Messenger, illetve az Instagram chatfelületeinek összeolvasztása is, mely már augusztusban elkezdődött, és ha kiterjesztik, a felhasználók bármelyik appot használva üzenhetnek a másikba, illetve minden felületen ugyanazokat az üzenetváltásokat látják.
A most bejelentett Accounts Center ennél valamivel összetettebb, sokfélébb változással jár:
- az eddigieknél is egyszerűbbé válik az egy felhasználónév/jelszó párossal történő belépés a Facebook által tulajdonolt szolgáltatásokba;
- a profilkép, név és egyéb személyes adatok közös helyen lesznek, változtatásuk esetén mindenhol automatikusan megtörténik majd a változás;
- segítségével egyazon számlával lehet majd vásárolni a Facebookon és az Instagramon is, függetlenül attól, melyik platform hirdetésére kattint a felhasználó;
- a szervezetek és influenszerek kényelmesebben juttathatják el üzeneteiket követőtáboruk felé, hiszen azok egyszerre több felületen is megjelenhetnek majd;
A változás másik hozadéka, és ezt sem tagadja a Facebook, a reklámoknál lesz érzékelhető. Az összekapcsolás hatására ugyanis több adat fonódik majd egy-egy felhasználó személyes köré, melyekkel értelemszerűen pontosabb, relevánsabb hirdetéseket jeleníthetnek meg – igaz, ez utóbbi az oldalon felbukkanó tartalomra is igaz lesz, ígérik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.