Olyan technológiával rendelkezik az újabb Sinkanszen-modell, amely egy földrengés során, áramszünet alatt is biztosítja a szerelvény működését. A japán szupervonat maximális sebessége 360 kilométer/h.
Elkészült és már pályára is állt a japán mérnökök legújabb Sinkanszen-vonata, az N700S, amely akkor is működik, ha nincs áram a felsővezetékekben – írta a CNN. Ez azért is hasznos, mert a vonat így például földrengésekkor sem kerül vészhelyzetbe: a szerelvény a lítiumion-akkumulátoraira támaszkodva "magától" folytathatja az útját és elkerülheti az olyan kockázatos helyeket, mint az alagutak vagy a hidak.
Az N700S (az "S" az angol Supreme szó rövidítése) másik érdekessége, hogy 360 kilométer/h-s sebességre képes, de a mindennapok során valamivel lassabban, "csak" 285-ös sebességgel halad majd. A vonat szokatlan gyorsasága ellenére nem hangosabb az előző modellnél, és kényelmesebb is: az első osztályon 15 százalékkal nagyobb a lábaknak jutó hely. A poggyásztartókhoz külön világítás tartozik, hogy az utasok gyorsabban megtalálják csomagjaikat. Ezen kívül minden székhez jár töltőaljzat, amivel a mobilok és a laptopok is tölthetők.
A vonat más tekintetben alig különbözik a már szolgálatban álló N700 és N700A modellektől, hiszen ugyanazok a stílusjegyek jellemzik: a vonattest ugyanúgy szögletes, az orra pedig hegyes, mint a többi Sinkanszené. A 16 kocsiból álló, összesen 1323 fő befogadására alkalmas szerelvényt két évvel ezelőtt mutatták be, ezután szinte azonnal tesztelni kezdték. A vonat a Tokaido Sinkanszen vonalon közlekedik majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.