Hallgatózó mesterséges intelligenciával teszik még pontosabbá a japán Sinkanszent
A műszaki hibákat általában valamilyen furcsa zaj kíséri, de ezek legtöbbjét az ember egyáltalán nem hallja. Van, ami viszont igen.
A műszaki hibákat általában valamilyen furcsa zaj kíséri, de ezek legtöbbjét az ember egyáltalán nem hallja. Van, ami viszont igen.
Olyan technológiával rendelkezik az újabb Sinkanszen-modell, amely egy földrengés során, áramszünet alatt is biztosítja a szerelvény működését. A japán szupervonat maximális sebessége 360 kilométer/h.
Több mint két éven át alkalmazta a West Japan Railways azt a feladatot a képzésben, amely életveszélybe sodorta a leendő dolgozókat.
Japánban nemhogy nem ciki a helyi MÁV, de vonatoknak saját rajongótáboruk van. A kötött pályáért bolonduló ország megalkotta a maga Orient Expresszét, mi pedig kipróbáltuk a legmenőbb kiadást, hogy levontuk a következtetést: a luxusvonat az új sétahajó.
Ötven éve indult el Tokióból a sinkanszen, a nagysebességű vasúthálózat első szerelvénye. A Hikari, vagyis Fény nevű első szerelvényt 1964. október 1-én avatták fel Tokióban, Hirohito császár jelenlétében. Az ünnepség csak kilenc nappal előzte meg az 1964-es tokiói olimpia megnyitóját.