Megpróbált tárgyalni az ausztrál versenyhivatal a tech-óriásokkal, hogy önként fizessenek, de nem sikerült meggyőzni őket. Júliusra jogszabálytervezetek készülnek az ügyben.
Josh Frydenberg kincstárnok közölte hétfőn, hogy az ausztrál versenyhivatal (ACCC) július végére elkészül azokkal a jogszabálytervezetekkel, amelyek előírják a Google internetes keresőnek és a Facebook közösségi oldalnak, hogy méltányos kompenzációt fizessen a hírközlő médiából átvett újságírói tartalmakért. A kincstárnok szerint a kormány tudatában van annak, hogy milyen bonyolult betartatni az ilyen kötelező érvényű jogszabályokat, és számos más ország – így Franciaország és Spanyolország – hasztalanul próbálkozott ezzel.
"Azt akarjuk, hogy a digitális világ szabályai minél jobban tükrözzék a valós világ szabályait"
– mondta Frydenberg. Az ACCC megpróbált tárgyalni a globális platformokat működtető vállalatokkal, hogy önkéntesen hozott szabályok alapján fizessenek a hagyományos sajtorgánumoknak a tőlük átvett tartalmakért, de nem tudtak dűlőre jutni.
A kincstárnok szerint Google uralja az ausztrál online hirdetési piac 47 százalékát, míg a Facebook részesedése 24 százalékos. A nyomtatott sajtó eközben bajba került, mert a koronavírus-járvány miatti nem működő vállalatok nem költenek reklámhirdetésekre.