Tech Balogh Csaba 2020. január. 22. 10:03

1333%-kal ugrott meg a Honor, csak épp azt nem árulják el, hogy mennyiről

Balogh Csaba
Szerzőnk Balogh Csaba

A Huawei ernyője alá tartozó Honor rajongói mindaddig örülhetnek a márka sikerkommunikációjának, amíg nem kíváncsiak rá, hogy pontosan mi van a számok mögött.

Hatalmasat nőtt a mostanában MagicWatch 2 okosóráját promózó Honor a viselhető okoseszközök kategóriájában – közölte minap a Huaweiből "kivált", önálló márka. (Ez a kategória okosórákról, fitnesz karpántokról és egyre nagyobb mértékben az új generációs vezeték nélküli fülhallgatókról szól.) A tavalyi év első három negyedévében a cég "jövőbe mutató stratégiájának köszönhetően 1333 százalékkal nőtt a leszállított viselhető okoseszközök száma" az egy évvel korábbi időszakhoz képest.

A növekedés mértéke valóban elképesztő. Csakhogy önmagában nehezen értelmezhető. Ilyen esetekben, ha nem is rosszat jelent, de legalábbis gyanúra ad okot, ha nem szerepel a közleményben az értékesített darabok száma. Hogy érzékeltessük a problémát, íme két elképzelt, szélsőséges példa.

  • Eladott készülékek száma 2018 első három negyedévében: 1 millió darab
  • Eladott készülékek száma 2019 első három negyedévében: 13,3 millió darab

Vagy pedig:

  • Eladott készülékek száma 2018 első három negyedévében: 10 000 darab
  • Eladott készülékek száma 2019 első három negyedévében: 133 300 darab

A növekedés mindkét esetben 1333 százalékos, de jól érezhető, hogy a siker egész más dimenzióiról beszélhetünk.

Honor

A Honor által hivatkozott IDC-jelentés ingyenesen hozzáférhető, publikus részében csak az öt legnépszerűbb márka látható. Megkérdeztük tehát a mobilmárka hazai képviseletét, hogy a bejelentett 1333 százalékos éves növekedés mekkora bázisról történt. Válaszként azt kaptuk:

Az eredmények kapcsán a közlemény tartalmaz minden hivatalosan rendelkezésre bocsátott információt. Más számot, adatot sajnos nem erősíthetünk meg.

További érdekesség, hogy a piackutató cég jelentésében a "Company", azaz vállalat megnevezéssel illeti listája tagjait. A Honor pedig nem egy önálló vállalat, hanem a Huawei Technologies egyik márkája. Erre is rákérdeztünk, és kiderült, hogy valóban, a Huawei sorban lévő adat már magában foglalja a Honor márkajelzéssel ellátott eszközöket is.

A tavalyi év első három negyedévére vonatkozó IDC-számítások szerint végig az

  1. Apple,
  2. Xiaomi,
  3. Samsung,
  4. Huawei,
  5. Fitbit

ötösfogat szerepelt a népszerűségi lista élén. Ebből a Huaweire a hivatkozott időszak utolsó (a tavalyi év harmadik) negyedévében 7,1 milliónyi eladás jutott.

IDC

Mivel a Huawei a Honornál jóval többfajta kiegészítőt kínál, ráadásul egy nagyobb marketingköltséggel dolgozó és jóval erősebb brand, aligha tévedünk nagyot, ha feltételezzük, hogy a Huawei márkájú eszközök adták a mennyiség javát, a Honorra – durva becslésünk szerint – alsó hangon néhány százezer, legfeljebb 1 millió körüli darab juthatott.

Ha máskor is érteni szeretné, mi állhat a számok mögött, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.