A jelek szerint még bőven van mit csiszolni a Facebook hirdetési feltételein, a platformon ugyanis továbbra is fut olyan hirdetés, ami a kiskapukat kihasználva az oltásellenesség mellett kampányol.
Szűk egy évvel ezelőtt a Facebook végre bejelentette: nekimegy az oltáselleneseknek, hogy kevesebb legyen a hamis információ a platformon. A szavakat tettek is követték: a nyár közepén lelőtték az oltásellenesek legnagyobb gyűjtőhelyét, szeptemberben pedig új értesítésekkel is felvették a harcot a dezinformáció ellen.
Mindezekre a lépésekre persze komoly szükség is volt, 2019 elejére ugyanis kiderült, az oltásellenesség vált a legveszélyesebb járvánnyá. Ehhez a Facebook – passzív – segítsége is kellett, a Guardian korábbi beszámolója szerint ugyanis olyan hirdetés is futott az oldalon, amit egy oltásellenes csoport adott fel.
Egy év távlatából viszont úgy tűnik, még bőven nem lefutott meccs az oltásellenesek ellen folytatott küzdelem. A BuzzFeed News beszámolója szerint az alternatív gyógyszereket kínáló cég, az Earthley a Facebookon és az Instagramon is olyan hirdetéseket futtat, amely a szamárköhögés elleni védőoltás biztonságosságát cáfolja. Mindez úgy fut a platformokon, hogy azzal megsértik a hirdetési feltételeket.
A Facebook ugyanakkor nem ért egyet a BuzzFeed News véleményével, szerintük ugyanis az Earthly nem sérti meg a szabályzatot. A hirdetéseket ugyanis úgy adták fel, hogy a szamárköhögés elleni gyógymódokról posztoltak, és annak egy részét képezik a betegség elleni oltóanyagra vonatkozó célozgatások.
Ha kíváncsi a fejleményekre, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.