Checkout néven új funkciót fejlesztett az Instagram. Lényege, hogy a szolgáltatásban megjelenő termékeket az alkalmazáson belül is meg lehet vásárolni.
Várható volt, hogy az Instagramon elérhető vásárlási funkciót előbb-utóbb továbbfejlesztik Mark Zuckerbergék, és a dolog most megtörtént: az új funkció lévén ki sem kell lépni az alkalmazásból, ha egy új terméket beszereznénk, a rendelést még ott leadhatjuk.
A "Checkout" néven érkező fejlesztés egyelőre csak az Egyesült Államokban fog működni, de bétaverziós induláshoz képest máris több márka, összesen 23 cég terméke szerezhető így be. Többek között az Adidas, a Zara, a Nike, a H&M kínálata is elérhető, és valószínű, hogy idővel mások is csatlakoznak hozzájuk.
A funkció a hír- (vagy képfolyamban, kinek melyik szimpatikus) megjelenő termékfotókra, azon belül is az adott ruhadarab vagy parfüm linkjét használva aktiválható. Gombnyomás után az Instagram egy új felületet hoz fel, ahol ruhák esetében a méret, illetve a szín is kiválasztható. A vásárlásról visszajelzést, a termék kiszállításáról pedig értesítést küld a rendszer.
Az Instagram szerint a megadott szállítási és kártyainformációkat a cég biztonságosan körülmények között tárolja, de azt nem tagadták, hogy a begyűjtött adatokat a facebookos hirdetésekhez is felhasználja a cég. A szolgáltatás egyébként PayPallal és a legtöbb bankkártyával is működik.
A Recode kérdésére az Instagram csak annyit közölt, hogy minden eladásból lecsippentenek valamit, de hogy pontosan mekkora összegről van szó, azt nem tudni. A lap újságírója arra is kíváncsi volt, hogy a fejlesztést esetleg követi-e majd valamilyen önálló, vásárlós alkalmazás, ám a cég illetékese erre már nem válaszolt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.