Noha az Apple nem közöl eladási adatokat, egy független elemző szerint idén sokkal több androidos felhasználót sikerült megnyerniük. A siker azonban nem a csúcskategóriás Xs vagy Xs Maxnak köszönhető.
Már az idei iPhone-ok debütálását követő első hetekben arról cikkezett a nemzetközi sajtó, hogy nem áll jól az Apple szénája, ugyanis több gyártósort el sem indítottak. Ezt erősítette az is, hogy egy hónappal az Xr megjelenése után a cég Kínában lejjebb vitte amúgy is olcsóbb mobilja árát.
Mindezek ellenére az Apple sikertörténetként reklámozta telefonját, ami bizonyos szempontból mégsem volt mellébeszélés: a Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) elemzőcég december 26-án publikált jelentése szerint az Egyesült Államok területén, az első 30 napban eladott új iPhone-ok 32 százalékát az XR tette ki, míg az Xs és Xs Max készülékek csupán 35 százalékot. Vagyis az olcsóbbik modell majdnem népszerűbbnek bizonyult, mint a csúcskategóriás és persze drágább változatok.
A CIRP felmérése egy másik érdességre is felhívja a figyelmet, ami szintén az Apple igazát bizonyítja: az olcsóbbik modell hatására idén több androidost sikerült áttérítenie a cégnek. A CIRP 16 százalékról beszél, ennyien váltottak valamilyen androidos mobilról az októberben kijött XR-re, míg az előző év hasonló időszakában ez a szám csupán 12 százalék volt.
Az Xr sikere persze még úgyis érthető, hogy az Apple nem közöl eladási adatokat: az olcsóbb modell a másik kettőnél is jobbnak tűnik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.