A Firefox 60-as verziója egy nem várt meglepetést is hoz: aki új lapot nyit a böngészőben, szponzorált tartalmakat láthat majd rajta. Szerencsére ki lehet kapcsolni az új "funkciót".
Miközben a felhasználók igényei ma már egyre inkább arra sarkallják a böngészők fejlesztőit, hogy megregulázzák (vagy legalábbis erősen megszűrjék) a webes hirdetéseket, a Firefox egy igen meglepő hírrel állt elő. A Mozilla fejlesztői a napokban bejelentették: hamarosan szponzorált tartalmakkal – vagyis lényegében hirdetésekkel – találkozhatnak majd a felhasználók a böngészőben.
A The Register beszámolója szerint mindez azt jelenti, hogy ha valaki új lapot nyit a Firefoxban, azon a Pocket nevű szolgáltatás által szponzorált tartalmak jelennek majd meg. Az új "funkció" a Firefox múlt szerdán kiadott verziójába már belekerült.
Jó hír ugyanakkor, hogy a Pocket ajánlásait akár ki is kapcsolhatjuk. Ehhez nem kell mást tenni, mint a böngészőlap beállításainál kivenni a pipát a mezőből, amely mindezt engedélyezi.
A dolog annak fényében nem meglepő, hogy a Mozilla 2017 végén vásárolta fel a Pocket nevű szolgáltatást, amelyről korábban mi is írtunk már. A hirdetéseket a felhasználó böngészési előzményei alapján állítják össze, a Mozilla azonban állítja, sem ők, sem a Pocket nem kap "másolatot" a böngészési előzményekből, így senkinek sem kell attól tartania, hogy privát adatok szivárognának ki róla. (Azért a biztonság kedvéért ezt az ígéretet azért jegyezzük meg.)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.